• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 85121
+
-

هشدار استاندار به مدیران یزد

استاندار یزد درخصوص بحران‌های احتمالی در استان، گفت: دستگاه‌های مرتبط با بحران در استان یزد نسبت به مسائل و چالش‌هایی که احتمال تبدیل شدن به بحران را دارند حساسیت داشته باشند. به گزارش فارس، «محمدعلی طالبی» در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان یزد که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران کشور، گفت: در فصل پاییز هستیم و در خصوص بارندگی کشور و استان پیش‌بینی‌های لازم انجام شده که باید خود را برای هرگونه خسارت احتمالی آماده کنیم.

استاندار یزد به حضور مدیران مرتبط با بحران استان در صحنه تاکید و اضافه کرد: دستگاه‌هایی در این خصوص مسئولیت دارند، بازدید از صحنه را داشته باشند. حضور مدیران در صحنه بسیار حائز اهمیت است که در ابتدای سال هم در خصوص بارندگی‌ها به مدیریت بحران در استان کمک شایان توجهی کرد. وی با تاکید بر بازدید از راه‌های مواصلاتی استان، خاطرنشان کرد: الان زمانی است که دهیاری‌ها و راه و شهرسازی بازدید از راه‌های شهری و روستایی و دهنه پل‌ها و جاهایی که امکان بروز خطر وجود دارد را در دستور کار خود قرار دهند. شهرداری‌ها هم بازدید از چاه‌های جذبی و مکان‌هایی که امکان تجمع آب در زمان بارش باران وجود دارد را به صورت جدی دنبال کنند که مانند ابتدای سال با مشکل روبه‌رو نباشیم.

طالبی اضافه کرد: به فرمانداران تاکید می‌کنم که ستاد بحران را در شهرستان‌ها تشکیل دهند و نسبت به برگزاری جلسات دقت نظر داشته باشند. همچنین تقسیم وظایفی که بر عهده شهرستان‌ها است نیز انجام شود. استاندار یزد نسبت بر بازدید از نقاط آسیب‌پذیر هر شهرستان تاکید کرد و گفت: محل‌های اسکان اضطراری در استان در مواجهه با بحران‌های احتمالی در مناطق شهری و روستایی و محورهای مواصلاتی در دستور کار قرار گیرد.

طالبی به نقش اثرگذار دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: دهیاری‌ها تشکیلاتی هستند که می‌توانند در حوزه مدیریت بحران اثرگذر باشند و می‌توان بخش مهمی از مسئولیت‌ها را بر عهده این افراد گذاشت. استاندار یزد با بیان این‌که بازدیدهای روستاها را می‌توان به دهیاری‌ها محول کرد، گفت: با احساس مسئولیت بیشتر می‌توان بخشی از کار را به این نحو برون‌سپاری کرد و به این شکل تعامل خوبی بین دستگاه‌های مسئول و دهیاری در این موضوع شکل می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید