• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 13 اسفند 1396
کد مطلب : 8502
+
-

انفجار ترقه پسر 12 ساله را راهی بیمارستان کرد

زنگ خطر چهارشنبه سوری با حادثه تلخی که برای پسری نوجوان در زنجان اتفاق افتاد به صدا در آمد. در جریان این حادثه پسری 12ساله به‌دلیل انفجار ترقه در دستانش به‌شدت مصدوم شد.

این حادثه در روستای دهشیر از توابع شهرستان خدابنده در استان زنجان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که پسری بازیگوش ترقه‌ای دست‌ساز درست کرده و قصد انفجار آن را داشت. او فکرش را هم نمی‌کرد که قرار است چه اتفاقی بیفتد و تصور می‌کرد فکر همه‌جا را کرده است اما قبل از آنکه ترقه را رها کند در دست راستش منفجر شد. شدت این حادثه به حدی بود که پسر نوجوان از ناحیه دست مجروح شد. هیچ‌کس به درستی نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده است اما زمانی که وی به بیمارستان امیرالمومنین(ع) خدابنده منتقل شد معلوم شد آسیب شدیدی به دستش وارد شده است.

جواد مرادی، مسئول روابط عمومی اورژانس زنجان در این‌باره به ایسنا، گفت: والدین در روزهای آخر سال مراقبت بیشتری در رفت‌وآمد، بازی و سرگرمی‌های فرزندان خود داشته باشند و درصورت مشاهده مواد محترقه در لوازم فرزندان شان مانع استفاده آنها از این مواد خطرناک شوند. والدین باید با گوشزد کردن خطرات جانی و مالی ناشی از انفجار این مواد و ارائه توصیه‌های ایمنی لازم، فرزندان خود را به پرهیز از دست زدن به این بازی‌های خطرناک ترغیب کنند و از سوی دیگر خودشان سرگرمی‌هایی بی‌خطر و مناسب در اختیار فرزندان‌شان قرار دهند تا آنها از راه‌های دیگری بتوانند هیجان‌شان را تخلیه کنند و شاد باشند. مرادی در ادامه گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌شود مراقبت بیشتری در خروج فرزندان از منزل داشته باشند، چرا که هرچند آنها دست به بازی خطرناک نزنند اما حضور آنها در محل ترقه بازی دیگران برای شان خطرناک است.

این خبر را به اشتراک بگذارید