• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84979
+
-

عابدزاده: خانم‌ها فضای بد ورزشگاه را درست می‌کنند

عابدزاده: خانم‌ها فضای بد ورزشگاه را درست می‌کنند

حمیدرضا علیپور| اسطوره دروازه‌بانی فوتبال ایران همچنان یکی از جذاب‌ترین چهره‌های فوتبال ایران است. او از ورود زنان به ورزشگاه برای دیدار تیم ملی برابر کامبوج بسیار خوشحال است و امیدوار که این اتفاق دوباره تکرار شود. احمدرضا عابدزاده درخصوص دیدار تیم ملی، ویلموتس، پرسپولیس و سایر مسائل روز فوتبال به سؤالات همشهری پاسخ داده است.
   دیدار تیم ملی ایران برابر کامبوج را تماشا کردید؟
بله تماشا کردم و خوشحالم که ایران توانست با نتیجه پرگل این تیم را شکست دهد. اما مهم‌تر از آن خوشحالم که بانوان بالاخره توانستند از داخل ورزشگاه بازی تیم ملی را تماشا کنند و خانواده‌ها از دیدن فوتبال لذت ببرند.
   ورود بانوان چه تأثیری روی فوتبال خواهد گذاشت؟
واقعیت این است که فضای ورزشگاه‌ها پر شده بود از توهین، اما ورود بانوان و خانواده‌ها باعث می‌شود فضای ورزشگاه دوباره درست شود، فوتبال پیشرفت کند و همه در کنار هم بدون توهین فوتبال ببیند و از آن لذت ببرند.
   عملکرد تیم ملی را با ویلموتس چطور دیدید؟
واقعا می‌توان از بازی تیم ملی با سرمربی جدید لذت برد. او فوتبال هجومی را به تیم ملی تزریق کرده است. همه بازیکنان به‌راحتی می‌توانند توانایی خود را در زمین نشان دهند و این خیلی خوب است.
   این تیم ملی را می‌توان با تیم زمان شما مقایسه کرد؟
تیم ملی 98خیلی تیم ویژه‌ای بود و امیدوارم تیم‌های ملی ما همیشه مثل تیم ملی 98ویژه و موفق باشند.
   به‌نظر می‌رسد تیم‌ملی با این شرایط کار راحتی برای صعود از گروه خود داشته باشد.
بله اما نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیریم. اینکه به یک تیم 14گل زدیم دلیل نمی‌شود که بقیه تیم‌ها را هم به‌راحتی ببریم. ما باید خودمان را برای دیدار بحرین و عراق آماده کنیم. آنها می‌آیند که نتیجه بگیرند و باید با تمام قدرت برابر آنها بازی کنیم.
   کمی از تیم ملی فاصله بگیریم. این روزها انتقادات زیادی از پرسپولیس و کالدرون می‌شود.
کالدرون مربی بزرگی است و احتیاجی به تعریف من ندارد. او بازیکن بزرگی بوده و با تیم‌ملی آرژانتین در جام‌جهانی بازی کرده است. می‌دانم که اگر از او حمایت شود، موفق می‌شود.
   اما پرسپولیس برخلاف سال‌های گذشته نتوانسته انتظارات را برآورده کند.
اتفاقا پرسپولیس خوب بازی می‌کند و با اینکه 3بار باخته اما نمایش خوبی در زمین داشته است. این تیم بازی‌های سخت خود را هم انجام داده و حالا می‌تواند نتایج خوبش را شروع کند. فقط باید به این تیم اطمینان کرد تا بتواند موفق شود؛ به‌خصوص که پرسپولیس بازیکنان خوبی هم در اختیار دارد.
   علیرضا بیرانوند هم این روزها در تیم ملی و پرسپولیس به مهره‌ای تأثیرگذار تبدیل شده است.
نه‌تنها بیرانوند، دروازه‌بان‌های سپاهان و تراکتور هم خوب کار کرده‌اند. بیرانوند حالا که شماره‌یک تیم ملی است باید سخت‌تر از همیشه تمرین کند.
   او در ضربات پنالتی هم خیلی سخت گل می‌خورد و همه را به یاد پنالتی گرفتن‌های شما انداخته است.
پنالتی گرفتن یک تخصص است و هر دروازه‌بانی سبک خودش را دارد. بیرانوند هم سبک خودش را پیدا کرده و امیدوارم که بتواند در ادامه هم خودش را نشان دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید