• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84969
+
-

هفتمین جشنواره سراسری عکس خانه دوست در مشهد برگزار می‌شود

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری عکس خانه دوست در مشهد خبر داد. به گزارش تسنیم «محمدعلی چمی‌گو» در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: دبیرخانه هفتمین دوره جشنواره سراسری عکس خانه دوست شهریور ماه آغاز به کار کرد. تاکنون یک کارگاه آموزشی این جشنواره برگزار شده و کارگاه دوم نیز به‌زودی برگزار می‌شود. پس از آن برگزاری اردوی فرهنگی، هنری و زیارتی را در دهه شفاعت و ایام شهادت امام رضا(ع) در مشهد و با حضور بیش از 70 شرکت‌کننده جشنواره خواهیم داشت. البته اردو ویژه غیرخراسانی‌هاست. علاقه‌مندان به شرکت در این اردو که 5 و 6 آبان برگزار می‌شود می‌توانند تا 25 مهر ثبت‌نام کنند. 

وی افزود: در 6 دوره قبلی اقدامات ارزنده‌ای توسط مسئولان برگزاری این رویداد هنری انجام شد. جشنواره سراسری عکس خانه دوست در دوره‌های قبل فقط با موضوع زیارت برگزار می‌شد و تنها مکان اردویی هم حرم مطهر رضوی بود، اما با رویکردهایی که آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه هنری داشت، افزایش و تنوع موضوعات و اردوها را داشتیم.مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با بیان این‌که امسال موضوع حرکت زائران پیاده امام رضا(ع) به سوی حرم مطهر رضوی به موضوعات جشنواره سراسری عکس خانه دوست اضافه شد، خاطرنشان کرد: حضور بیش از 8 هزار نفر از خادمان امام رضا(ع) زیبایی آثار را بیشتر خواهد کرد.

از بخش‌های دیگر جشنواره می‌توان به وقف و نذر رضوی، زیارت و آیین‌های زیارتی، زیر سایه خورشید، زیارت‌های نوروزی به‌ویژه لحظه سال تحویل و دیگر موضوعات جذاب و اثرگذار رضوی اشاره کرد. چمی‌گو افزود: هر شرکت‌کننده می‌تواند یک تک عکس از هر موضوع به دبیرخانه جشنواره بفرستد و مجموعه عکس‌های ارسالی‌ که توسط دبیرخانه جشنواره پذیرش خواهد شد 5 تا 8 عکس از هر نفر خواهد بود. پارسال 11 هزار اثر هنری به دبیرخانه جشنواره فرستاده شد و برای امسال با توجه به اضافه شدن 3 موضوع به محورهای جشنواره، رشد پیش‌بینی می‌کنیم که رشد محسوسی در تعداد آثار دریافتی داشته باشیم.

هرچند برای ما کیفیت نسبت به کمیت در اولویت قرار دارد. وی بیان کرد: زمان ارسال آثار تا 10 دی است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق سایت جشنواره به نشانی www.aqaks.ir بفرستند. اطلاعات تکمیلی را هم می‌توانند از صفحه اینستاگرام جشنواره به نشانی khane_doust دنبال کنند. ضمن این‌که تلفن‌های ثابت و همراه دبیرخانه به شماره‌های 05138455272 و 09390482732 پاسخگوی پرسش‌های مخاطبان جشنواره خواهد بود. دبیر هفتمین جشنواره سراسری عکس خانه دوست با بیان این‌که داوری این جشنواره در نیمه دوم دی ماه 98 انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: محمد ستاری، سیدعباس میرهاشمی، مسعود زنده‌روح‌ کرمانی، مجید ناگهی و سیدعلی حسینیان 5 داور برجسته ملی و بین‌المللی این جشنواره هستند.

100 اثر برگزیده در نمایشگاهی که اسفند امسال در نگارخانه رضوان برپا خواهد شد به نمایش عموم درمی‌آید و 15 اثر برتر از مجموع آثاری که به نمایش در می‌آیند در دهه کرامت و شب میلاد فرخنده امام رضا(ع) معرفی و از صاحبان آثار تجلیل به ‌عمل می‌آید. چمی‌گو گفت: جوایز نفرات اول تا سوم در بخش‌های عمومی از یک تا 3 میلیون تومان در نظر گرفته شد و در بخش‌های ویژه 2، 3 و 5 میلیون تومان است. همچنین 3 نفر از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ای که بیشترین و بهترین آثار فرستاده شده را داشته باشند جوایز نقدی یک، 2 و 3 میلیون تومانی تعلق می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید