• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84903
+
-

پلمب ۱۷ واحد شن و ماسه غیراستاندارد

اخبار
پلمب ۱۷ واحد شن و ماسه غیراستاندارد

مدیر کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷ واحد شن و ماسه غیراستاندارد در استان پلمب و غیرفعال است.

 به گزارش مهر، «بهمن رحمتی» افزود: از مجموع ۵۲ واحد شن و ماسه استان ۱۷ واحد بدون پروانه و پلمب است.

وی با بیان این‌که بهبود استاندارد‌سازی واحد‌های شن و ماسه در استان اجرا شده است اظهار کرد: ۳۵ واحد شن و ماسه استان پروانه فعالیت دارند و این مهم رشد مناسبی در 2 سال اخیر داشته است. رحمتی با اشاره به این‌که ۲۰۳ واحد تولیدی فعال زیر پوشش استاندارد است ابراز کرد: ۱۳۸ واحد از مجموع ۲۰۳ واحد در حوزه صنایع ساختمانی قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: از مجموع ۱۳۸ واحد زیر پوشش صنایع ساختمانی ۷۲ واحد پروانه استاندارد دارند. همچنین ۱۰ واحد بتون آماده استان همگی از پروانه استاندارد معتبر بهره می‌برند. 

مدیر کل استاندارد استان با اشاره به شکایات مردمی زیاد از واحد‌های تیرچه و بلوک عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 2 بار اخطار کتبی به تمامی واحد‌های تیرچه و بلوک داده شده است. وی عنوان کرد: در حال حاضر، از ۶۹ واحد تیرچه و بلوک ۲۱ واحد پروانه استاندارد دریافت کرده و ۴۸ واحد فاقد پروانه استاندارد است. رحمتی تصریح کرد: بر اساس قوانین، پلمب واحد‌های متخلف در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۱۴ واحد تیوچه و بلوک پلمب شده است.

وی گفت: در صنعت غذایی ۳۹ واحد تولیدی زیر پوشش استاندارد داریم که همه از پروانه استاندارد معتبر بهره می‌برند و به ازای محصولاتی با استاندارد غیرمشترک، با حصول آزمایش‌ها و بازرسی‌ها، پروانه جداگانه با استاندارد جدا صادر می‌شود. رحمتی با اشاره به فعالیت 3 واحد سیلندرپرکنی غیراستاندارد در سال‌های گذشته اظهار کرد: هر 3 واحد تولیدی با طی مراحل مختلف، در هفته گذشته پروانه استاندارد خود را دریافت کردند.

وی گفت: در حوزه استاندارد‌سازی جایگاه‌های سی.ان.جی از ۲۸ واحد موجود ۲۴ واحد تایید استاندارد گرفته و ۴ واحد دیگر با اعمال قطع گاز روبه‌رو شده است. رحمتی از ۱۲۰۰ آزمون با محوریت نازل‌های بنزین خبر داد و گفت: بازدید‌ها به شکل مستقل و یا با همراهی شرکت نفت انجام می‌شود.

مدیر کل استاندارد استان با تاکید بر تدوین استاندارد‌های ملی گفت: از مهرماه سال گذشته، تدوین ۱۶ استاندارد ملی انجام شده و بازنگری ۵۱ موردی نیز عملیاتی شده است. وی افزود: تدوین ۱۰ استاندارد ملی برای سال جاری در استان را خواهیم داشت. رحمتی از تحقق 8 هزار بازرسی صنفی در استان خبر داد و گفت: ۳۵۱ نمونه از بازار محقق شده و ۴۷۷ آزمون انجام گرفته است.

رحمتی تصریح کرد: کیفی‌سازی محور فعالیت تدوین استاندارد‌ها در سال جاری خواهد بود. مدیر کل استاندارد استان با بیان این‌که استاندارد آسانسورهای برقی اجباری است گفت: مالک و مدیر ساختمان موظف به رعایت استاندارد ساختمان است.

وی با تاکید بر این‌که شهرداری‌ها موظف به ارائه پایان کار با تحقق تایید استاندارد آسانسور هستند عنوان کرد: شهرداری یاسوج همکاری مناسبی در این محور داشته، اما شهرداری گچساران هیچ گونه همکاری در این بخش نداشته است. رحمتی گفت: باید ارائه پروانه پایان کار تنها با دریافت تایید استاندارد آسانسور عملیاتی شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید