• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84870
+
-

بهره‌برداری از سد سرنی میناب تا پایان امسال

احداث سد سرنی میناب بر اساس برنامه زمان‌بندی ادامه دارد و این سد تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود. استاندار هرمزگان در بازدید از پروژه سد سرنی در شهرستان میناب اظهار کرد: این پروژه شامل احداث سد، خط انتقال آب و تصفیه‌خانه است که با اعتباری افزون بر 5هزار میلیارد ریال در حال احداث است.  به گزارش ایرنا «فریدون همتی» افزود: ظرفیت ذخیره‌سازی آب در این سد ۷۰ میلیون متر مکعب است که ۱۲ میلیون متر مکعب آن برای تامین آب شرب و 4 میلیون متر مکعب نیز برای تغذیه دشت‌های منطقه و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

وی بیان کرد: تصفیه‌خانه این سد نیز با روند مناسب در حال احداث است و در 3 ماهه نخست سال آینده تکمیل می‌شود.  همتی تصریح کرد: اجرای این پروژه نشان‌دهنده توجه ویژه دولت نسبت به تامین آب به‌ویژه در شرق هرمزگان و شهرستان میناب است.  استاندار افزود: با استفاده از آب تصفیه‌شده سد سرنی، کیفیت آب شرب در شهرستان میناب ارتقا می‌یابد و شرایط این منطقه بهبود قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت. همتی همچنین برنامه‌ریزی و اقدامات انجام‌شده برای تامین آب شرب شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: با این اقدام دیگر از آب سدهای شرق استان برای شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر استفاده نمی‌شود. 

وی ادامه داد: با تحقق این هدف، آب سدهای شرق استان، برای مصرف شرب و کشاورزی و همچنین تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و دشت‌ها به‌ویژه در شهرستان میناب مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملیات اجرایی سد و نیروگاه سرنی و همچنین سامانه انتقال و تصفیه‌خانه آن، واقع در شهرستان میناب استان هرمزگان از دی‌ماه ۹۴ آغاز شده است. سد سرنی در ۳۴ کیلومتری جنوب شرقی میناب در حوضه آبریز اصلی خلیج فارس و دریای عمان، روی رودخانه سرنی در دست احداث است که از قلل رشته کوه بشاگرد سرچشمه می‌گیرد و به دریای عمان می‌ریزد.

این خبر را به اشتراک بگذارید