• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84801
+
-

جذب تسهیلات مسکن در استان

استاندار مرکزی گفت: 5۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی این استان که در سیلاب امسال تخریب شدند، جذب شد. به گزارش ایرنا، «سیدعلی آقازاده» در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در استانداری این استان افزود: ۲۶۶۰ میلیارد ریال از این تسهیلات با نرخ 4 درصد و 1۸۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات مقاوم‌سازی جذب شده است. وی ادامه داد: ۷۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات بلاعوض، ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار زیرساختی و حدود ۳۷ هزار تن سیمان رایگان برای بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی استان مرکزی که در نتیجه سیلاب بهار امسال تخریب شدند، جذب شد و در اختیار افراد قرار گرفت. 

استاندار مرکزی با بیان این‌که جذب این اعتبارات بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کرده است، گفت: عملیات ساخت و مقاوم‌سازی تمامی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده آغاز شده و از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

آقازاده بیان کرد: با همکاری و هماهنگی برون‌دستگاهی و اجرای به‌هنگام مصوبات نشست‌های اقتصاد مقاومتی استان مرکزی، شرایط تولید و واحدهای صنعتی استان مطلوب ارزیابی می‌شود، به طوری که نرخ بیکاری استان از 4/8 در فصل بهار به 3/8 درصد در تابستان رسید. وی اظهار کرد: همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و دستگاه‌های اجرایی در تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز، در ۶ ماه نخست امسال و سال گذشته شرایط مطلوبی را برای تولید هم در بخش کشاورزی و هم در بخش صنعت رقم زده و پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم امسال و سال آینده جهش قابل توجهی در رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی در استان اتفاق بیفتد. 

استاندار مرکزی گفت: این استان در انسداد چاه‌های غیرمجاز عملکرد رضایت‌بخشی ندارد و فرمانداران به‌خصوص در شهرهای اراک، ساوه، زرندیه، خمین و شازند باید برنامه‌‌ریزی مدونی در تحقق سهمیه استان در این مهم تدوین کنند. آقازاده تأکید کرد: تعدادی از شهرک‌های صنعتی استان با کمبود انرژی برق روبه‌رو هستند. 

برای حل این مشکل باید بیش از ۱۰۰ مگاوات برق در استان تامین شود که این مهم بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از عهده استان خارج است، بنابراین باید کارگروه تخصصی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل و تا ۲ ماه آینده راهکار مناسب برای حل این مشکل ارائه شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید