• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84790
+
-

اصلاح ۴۵ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های قم

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان قم اظهار کرد: ۶۶ نقطه پرحادثه در این استان شناسایی شده است. 

به گزارش ایسنا، «ابوالفضل جمالی» در جلسه شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: در استان قم ۱۸۰۰کیلومتر راه جاده‌ای وجود دارد که وظیفه راهداری حفظ و حراست از این جاده‌هاست. همچنین این اداره بر کار 4۴۴۷ راننده در استان قم نظارت دارد. 
وی توضیح داد: ۶۶ نقطه پرحادثه در استان قم شناسایی شده است که از این مقدار ۴۵ مورد اصلاح شده است و بقیه نیز در دست اقدام قرار دارد. بر این اساس عملیات آشکارسازی در ۱۲نقطه از نقاط حادثه‌خیز انجام گرفته است و عملیات تا پایان سال ادامه دارد.

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای بیان کرد: ساختمان قرارگاه پلیس‌راه استان قم به پایان رسید و آماده بهره‌برداری است. همچنین ساختمان پلیس‌راه سلفچگان نیز در حال ساخت است که برای تامین زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مورد نیاز است که باید از منابع استانی تامین شود. 
جمالی افزود: عملیات ساخت پل طغرود در بخش جعفریه به پایان رسیده است و آماده بهره‌برداری است. همچنین عملیات ساخت سازه پل خورآباد به پایان رسیده است و فقط عملیات خاکی این پروژه باقی مانده است که برای جذب پیمانکار مناقصه برگزار شده است. 

وی گفت: عملیات نصب نیوجرسی در آزادراه قم ـ تهران در حال انجام است که در این خصوص ۱۷کیلومتر باقیمانده از عملیات تا پایان سال انجام می‌پذیرد. همچنین عملیات نصب نیوجرسی کمربندی امام علی (ع) نیز در ۶ کیلومتر انجام گرفته است و ۶ کیلومتر دیگر نیز برعهده شهرداری قم است که تا پایان سال انجام می‌شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید