• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84781
+
-

جزئیات سفر عمران‌خان به تهران

نخست‌وزیر پاکستان قرار بوده با هدف رساندن پیام مقامات سعودی به مقامات ایران امروز به تهران سفر کند. هدف او از این سفر پادرمیانی بین ایران و عربستان عنوان شده است.
عمران‌خان 2هفته قبل در نیویورک اعلام کرد که پادشاه و ولیعهد عربستان از او خواسته‌اند برای کاهش تنش بین ایران و عربستان تلاش کند. او زمانی که روحانی برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته بود، جزو نخستین مقاماتی بود که از رئیس‌جمهور ایران درخواست ملاقات کرد.
با این حال، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه در مصاحبه با خبرگزاری صدا‌و‌سیما درخصوص برخی اخبار که عمران‌خان به‌عنوان میانجی میان ایران و عربستان خواهد بود، گفت: تا این لحظه موضوع میانجیگری مطرح نیست، اما آخرین و مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در این سفر مورد گفت‌وگو و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت.
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: سفر عمران‌خان به تهران در چارچوب روابط دیرینه و دوستانه بوده و در این سفر نخست‌وزیر پاکستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور کشورمان دیدار خواهد داشت و یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک میان عمران‌خان و آقای روحانی رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد. او قبلا گفته بود که ایران از هر ایده مثبت و خیرخواهانه‌ای برای کاهش تنش‌ها در منطقه استقبال می‌کند. عمران‌خان قبل از سفر به نیویورک به ریاض رفته بود.
 روزنامه پاکستانی «داون» به نقل از منابع آگاه گزارش داده است: عمران‌خان پس از دیدار با روحانی تهران را به مقصد ریاض ترک خواهد کرد؛ جایی که عمران‌خان قرار است گفت‌وگوهایی با حاکمان سعودی داشته باشد. نخست‌وزیر پاکستان اردیبهشت‌ماه هم سفری به تهران داشت و با رئیس‌جمهور و رهبر انقلاب دیدار کرد. ایران و پاکستان علاوه بر مسائل منطقه‌ای، موضوعات دوجانبه مهمی ازجمله پروژه انتقال گاز را هم در دستور کار دارند و همچنین موضوعات مرزی و امنیتی هم جزو مذاکرات مستمر مقامات 2کشور است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید