• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 13 اسفند 1396
کد مطلب : 8467
+
-

تخفیف 10تا 50درصدی هتل‌ها به گردشگران نوروزی

رئیس جامعه تور گردانان: نیمی از هزینه‌های سفر در ایران مربوط به هزینه هتل و اقامت است

گردشگری
تخفیف 10تا 50درصدی هتل‌ها به گردشگران نوروزی

دولت ارزان‌سازی‌ سفر را در دستور کار قرار داده و قرار است تورهای سفرهای نوروزی نیز با تخفیف به گردشگران داخلی و البته برخی خارجی‌ها فروخته شود.

در نخستین اقدام سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام کرد: گردشگران عراق، آذربایجان و ترکیه که به ایران سفر می‌کنند، می‌توانند با هزینه 340دلار و بیشتر، برای یک هفته در ایران اقامت کنند. اما نوروز امسال گردشگران داخلی نیز از این ماجرا بی‌نصیب نیستند.

به‌رغم آنکه محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی تماس‌های همشهری برای اعلام آمار آخرین تصمیم‌ها در حوزه تخفیف‌های نوروزی را بی‌پاسخ گذاشت اما جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران در گفت‌وگو با همشهری از تخفیف 10تا 50درصدی هزینه اقامت در برخی هتل‌های کشور در ایام نوروز خبر داد. او البته تأکید کرد: ارائه تخفیف از سوی هتلدارها امری اختیاری است و نمی‌توان آنها را به ارائه تخفیف ملزم کرد.

به گفته حمزه‌زاده، با هتلداران برخی استان‌ها همچون آذربایجان غربی و شرقی، همدان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، قم و تهران توافق شده است تا آنها در ایام نوروز برای اقامت گردشگران، تخفیف 10تا 50درصدی قائل شوند. او با اشاره به اینکه نرخ هتل‌ها حتی با ستاره یکسان نیز براساس خدمات و امکانات هتل با یکدیگر متفاوت است، افزود: بخشی از هتل‌ها با ارائه تخفیف 10تا 50درصدی به گردشگران نوروزی موافقت کرده‌اند.

در سوی دیگر ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران در گفت‌وگو با همشهری با ابراز بی‌اطلاعی از ارائه تخفیف‌های نوروزی به گردشگران در هتل‌ها گفت: تنها در مورد تهران می‌دانستیم که هتل‌ها تخفیف خوبی در ایام نوروز برای گردشگران درنظر گرفته‌اند اما حالا که آقای حمزه‌زاده از تخفیف 10تا 50درصدی نرخ اقامت در هتل‌های کشور در ایام نوروز خبر داده‌اند اتفاق بسیار خوبی می‌افتد و هزینه سفر در کشور کاهش می‌یابد. پورفرج با اعلام اینکه نیمی از هزینه‌های سفر درایران مربوط به هتل‌ها و مراکز اقامتی است اعلام کرد: روال این بود که هتل‌های شهرهای دیگر کشور به‌دلیل آنکه در ایام نوروز مقصد سفر هستند به گردشگران تخفیف نمی‌دادند.

تنها در شهر تهران بود که تخفیف‌های خوبی گاهی تا 70درصد برای گردشگران ورودی به تهران قائل می‌شدند و علت آن هم خالی شدن پایتخت از مردم و سفر تهرانی‌ها به دیگر شهرهای کشور بود. او ادامه داد: اگر آقای حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران ایران از ارائه تخفیف در هتل‌های کشور سخن گفته است حتما این اتفاق می‌افتد و تورها نیز براساس میزان تخفیف، هتل‌ها به ارائه بسته‌های ارزان‌تر به گردشگران نوروزی اقدام می‌کنند. او تخفیف 10تا 50درصدی هتل‌ها به گردشگران نوروزی در استان‌های کشور را یک امتیاز برای رونق گردشگری در کشور اعلام کرد و افزود: تخفیف مراکز اقامتی و هتل‌ها به گردشگران نوروزی به‌معنای کاستن از نرخ تورهای گردشگری است.

 

اهمیت تخفیف‌ها برای کاهش هزینه سفر

 اگر فرض بگیریم قیمت یک شب اقامت در یکی از هتل‌های کشور 500هزار تومان باشد تخفیف 50درصدی به منزله کاستن از نیمی از هزینه‌های سفر است. نرخ اقامت 250هزار تومانی برای گردشگران به تورها و آژانس‌های گردشگری کمک می‌کند تا بسته‌های ارزان‌تر به گردشگران ارائه کنند؛ چون آژانس‌های مسافرتی همواره علاقه دارند گردشگران بیشتری را جذب کنند و سودشان نیز در جذب گردشگر انبوه است؛ بنابراین اگر قیمت هتل‌ها پایین بیاید نرخ تورها هم کاهش می‌یابد. محب خدایی، معاون گردشگری کشور پیش‌تر از ممنوعیت اسکان مسافران نوروزی به جز خانواده آموزش و پرورش در مدارس و تخفیف 50درصدی هتل‌های تهران به فرهنگیان خبر داده بو  

این خبر را به اشتراک بگذارید