• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 21 مهر 1398
کد مطلب : 84654
+
-

گلوگاهی برای مقابله با خودروهای شوتی

گلوگاهی برای مقابله با خودروهای شوتی

مدیر کل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که خودروهای شوتی امنیت مردم استان را به خطر انداخته‌اند گفت: برای کنترل و برخورد با این خودروها در زمینه مبارزه با کالاهای قاچاق، استان نیاز به گلوگاه مشخص و متمرکز در یک نقطه دارد تا عرصه بر آنان تنگ شود و به دام بیفتند. 

به گزارش ایرنا، «براتعلی صالحی» افزود: میزان کالای قاچاق در بازار کهگیلویه و بویراحمد بسیار است و امسال برای رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز ۲۵۸ پرونده بررسی شد و در این راستا، قاچاقچیان کالا در استان افزون بر ۸۷ میلیارد ریال جریمه شدند. 

وی افزود: یکی از دلایل اصلی افزایش میزان قاچاق کالا در استان خودروهای شوتی است که تا زمانی که گلوگاه مشخصی برای به دام انداختن این خودروها در نظر گرفته نشود، مبارزه با آنها مشکل است.
 صالحی بیان کرد: این خودرو‌ها از لحاظ ایمنی علاوه بر خود راننده برای مردم مشکل ایجاد خواهند کرد و خسارت‌های جانی و مالی فراوانی به بار می‌آورند و مسیر بیشتر آنها به سمت اصفهان و تهران است.

وی عنوان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا تلاش بر این است که تمامی کالاهای سلامت‌محور قاچاق از بازار جمع‌آوری شوند، زیرا سلامت مردم را به خطر می‌اندازند. مدیر کل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شرایط حمل و نگهداری این اقلام قاچاق سلامت‌محور از جمله مواد آرایشی، بهداشتی و خوراکی در بدترین شکل موجود است و به‌جد از بازار جمع و با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی ابراز کرد: این سازمان در زمینه قاچاق کالا و ارز تنها وظیفه رسیدگی به پرونده‌ها را بر عهده دارد و کشف کالای قاچاق بر عهده دیگر نهادهاست. صالحی عنوان کرد: با توجه به ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هر شخصی مرتکب قاچاق کالا و ارز و حمل و یا نگهداری شود علاوه بر ضبط کالا یا ارز به جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدت زمان متوسط رسیدگی پرونده‌ها به‌ویژه پرونده‌های قاچاق کالا در این استان ۱۰ تا ۱۱ روز است. 
به گفته رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد، تردد خودروهای خط شوتی در جاده‌های ارتباطی این استان افزایش چشمگیری یافته که ضمن ناامن کردن راه‌ها باعث بی‌نظمی شده است.

امسال بیش از ۲۵۰ خودرو شوتی در جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد توقیف شده‌اند. خودرو شوتی واژه‌ای است که خیلی سریع در اندک زمانی به وسعت کمتر از یک دهه وارد زبان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شده است. کهگیلویه و بویراحمد در مسیر قاچاق کالا از بندرهای جنوبی به استان‌های مرکزی و تهران قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید