• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84529
+
-

«کهک» نخستین شهر سبز کشور می‌شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها یک روستای بخش کهک قم بدون گاز بوده که با تکمیل و اتصال شبکه انتقال در آینده نزدیک به این روستا، شهر کهک نخستین شهر سبز کشور به دلیل پوشش صددرصدی لقب خواهد گرفت.  به گزارش ایرنا «احمد امیرآبادی فراهانی» در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ باید آب‌رسانی و برق‌رسانی به تمام روستاهای استان به پایان برسد. 

وی اضافه کرد: بلاتکلیفی پل تاج‌خاتون با گذشت ۱۰ سال از آغاز عملیات عمرانی آن به‌هیچ‌عنوان شایسته استان نیست، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به تعیین تکلیف این محور تدبیر کند. امیرآبادی تاکید کرد: تامین روشنایی محور راهجرد در محدوده استان قم با گذشت ۳ سال از زیر بار ترافیک رفتن آن، همچنان بلاتکلیف باقی‌مانده است. وی ضرورت افزایش ضوابط ایمنی در آزادراه قم- تهران را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: عملیات نصب نیوجرسی در کمربندی امام علی(ع) در محدوده استان قم با روند کندی در حال انجام است. 

امیرآبادی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات استان بعد از ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به آمار و نتایج گزارش‌های ارائه ‌شده راستی‌آزمایی کند. عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای دسترسی به نمایشگاه فرش قم، ۲ مسیر دسترسی از آزاده راه قم- تهران پیش‌بینی‌شده است. 

وی بیان کرد: آزادراه قم- تهران از سمت تهران بیش از ۵۰ مسیر دسترسی دارد اما از محدوده استان قم مسیر دسترسی خاصی پیش‌بینی‌نشده که نشان از عدم مطالبه جدی از جانب مسئولان استان است. امیرآبادی گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان تا حد امکان از ارجاع وظایف ذاتی خود به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به دلیل طولانی شدن روند اقدام‌ها خودداری کنند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید