• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84389
+
-

آتش به جان درختان «دلا»

ارتفاعات کوه «دلا» واقع در شهرستان اندیکا از سه‌شنبه‌ شب در آتش می‌سوزد و آتش همچنان در حال پیشروی است. به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش‌های رسیده، بیش از ۱۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های غنی منطقه خاکستر شده‌ است و آتش همچنان یکه‌تازی می‌کند و مسئولان و گروه‌های امدادی هنوز نتوانسته‌اند آن را مهار کنند.

رئیس اداره محیط ‌زیست شهرستان اندیکا در این باره گفت: نیروهای محیط ‌زیست و مردمی به وسیله یک بالگرد به محل اعزام شده‌اند و مشغول مهار آتش هستند، اما وزش شدید باد باعث شده است آتش همچنان در ارتفاعات دلا پیشروی کند. «مصطفی یوسفی قندعلی» افزود: آتش از کنترل نیروهای امدادی خارج شده است و برای مهار آن به نیروهای کارآمد بیشتر و پشتیبانی مسئولان نیاز داریم.

وی بیان کرد: علت وقوع این آتش‌سوزی مشخص نیست و کارشناسان در حال تحقیق و بررسی هستند. کوه دلا با پوشش انبوه درختان بلوط و مراتع غنی از ارتفاعات اندیکا و زیرمجموعه منطقه حفاظت‌شده شیمبار محسوب می‌شود. آتش‌سوزی‌های زیادی از ابتدای فصل گرما تاکنون در شهرستان اندیکا رخ داده و کمبود امکانات و عدم برنامه‌‌ریزی دقیق توسط مسئولان این شهرستان باعث شده است بخش‌های زیادی از جنگل‌ها و مراتع آن به خاکستر تبدیل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید