• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84311
+
-

۵۵ درصد زنجانی‌ها اضافه وزن دارند

ارزیابی‌های انجام‌گرفته نشان می‌دهد که 7/55 درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان زنجان دارای اضافه وزن و چاقی هستند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر مبنای همین ارزیابی‌ها، ۴۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال در این استان کم‌تحرک هستند که این میزان در کشور ۵۶ درصد اعلام شده است. 

محمدرضا صائینی گفت: درصد استعمال دخانیات در گروه‌های سنی یادشده استان 3/22 درصد و این میزان در کشور 5/21 درصد است که آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص نقش بسزایی دارد. 

وی ادامه داد: بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های غیرواگیردار و از تهدیدهای اصلی برای سلامت بشر در قرن حاضر محسوب می‌شود و در حال حاضر اولین عامل مرگ‌ومیر در جهان و همچنین در کشور ما محسوب می‌شود. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان افزود: با ایجاد چند تغییر کوچک و ساده در زندگی می‌توان خطر بیماری قلبی و سکته‌های مغزی را کاهش و علاوه بر آن، کیفیت زندگی را نیز بیش از گذشته بهبود بخشید و الگوی خوبی را برای نسل‌های آینده ایجاد کرد. 

صائینی گفت: تغییرات کوچک شیوه زندگی می‌تواند اختلاف قدرتمندی در سلامت قلب ایجاد کند. ورزش حداقل ۳۰ دقیقه‌ای در روز، پیاده‌روی 3 روز در هفته، کاهش استعمال دخانیات، استفاده از پله به جای آسانسور می‌تواند مفید واقع شود. 

وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات اساسی استفاده زیاد عموم مردم به ‌ویژه قشر جوان از فست‌فودها و قلیان است که کاهش آنها می‌تواند به بهبود و ارتقای سلامت افراد کمک بسیاری کند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید