• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84275
+
-

جانی که بر سر آب می‌رود

بخشدار دشتیاری از توابع چابهار گفت: بی‌احتیاطی در زمان برداشت آب از «هوتگ» منجر به غرق شدن ۲ دختر ۱۴ و ۱۶ ساله به نام‌های سارا و بسمه کلمتی در این شهرستان شد. 
 «جمشید سارانی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این ۲ کودک هنگاهی که برای برداشتن آب برای شست‌وشوی ظروف و البسه به هوتگ رفته بودند، درون آب افتادند و جان باختند. 

وی افزود: در بارندگی‌های اخیر آب باران در هوتگ‌ها (گودال کنده‌شده برای نگهداری آب باران جهت استفاده احشام و انسان) و گودال‌های بزرگ و کوچک جمع‌آوری شده و به دلیل نبود شبکه آب‌رسانی شبانه‌روزی در منطقه، مردم به ویژه زنان برای شست‌و‌شوی البسه و ظروف از این آب استفاده می‌کنند.  بخشدار دشتیاری گفت: ۱۰۰درصد روستاهای این بخش با تانکر برای هر نفر روزانه ۱۵ لیتر آب‌رسانی سیار می‌شود. 
وی تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی نیمه‌تمام از جمله مجتمع آب‌رسانی ۲۱۰ روستایی پایین‌دست سد پیشین و انتقال آب دریا برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی را خواستار شد. 

مدیر آموزش و پرورش نگور دشتیاری نیز گفت: جان‌باختگان ۲ دانش‌آموز بودند که خارج از وقت مدرسه برای کمک به خانواده‌هایشان به هوتگ رفته بودند که درون آب افتادند و غرق شدند.   «انور بادپا» افزود: تاکنون چندین دانش‌آموز به دلیل آوردن آب درون هوتگ‌ها افتاده و جان باخته‌اند. 

در خرداد سال جاری 3 دانش‌آموز روستای کموبازار، از توابع بخش پلان شهرستان چابهار، درون هوتگ افتادند و غرق شدند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید