• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 18 مهر 1398
کد مطلب : 84235
+
-

برداشت‌ 200هزار تومانی با رسید 20هزار تومانی

برداشت‌ 200هزار تومانی با رسید 20هزار تومانی

مرد کلاهبردار شگرد عجیبی برای سرقت از طعمه‌هایش پای دستگاه‌های عابربانک داشت. او به بهانه اینکه بیشتر از سقف مجاز نمی‌توان از حساب برداشت کرد، از مردم 200هزار تومان می‌گرفت و تنها 20هزار تومان به حسابشان واریز می‌کرد.

به گزارش همشهری، راز کلاهبرداری این مرد با هوشیاری آخرین طعمه‌اش فاش شد. روز سه‌شنبه یکی از مسافران مترو برای برداشت پول از حسابش پای دستگاه عابربانک رفت. همان لحظه مردی به او مراجعه و درخواست کمک کرد. مرد ناشناس می‌گفت که نیاز فوری به پول دارد و چون 200هزار تومان از حسابش برداشت کرده، دیگر نمی‌تواند از حسابش برداشت کند. او به مسافر مترو گفت:«من 200هزار تومان به‌حساب شما کارت به کارت می‌کنم و در عوض شما این مبلغ را نقدا به من بده.» 
مسافر مترو که پیش از این درباره شگردهای مختلف کلاهبرداری پای دستگاه‌های عابربانک شنیده بود، قبول کرد و به جای شماره کارت اصلی‌اش، شماره یکی از کارت‌هایش را که موجودی نداشت به او داد. مرد ناشناس پس از انجام عملیات بانکی مدعی شد که پول را به‌حساب مسافر مترو ریخته است اما مسافر مترو وقتی کارتش را در دستگاه گذاشت و کلید برداشت 200هزار تومانی را فشار داد با این پیام که موجودی شما کافی نیست، روبه‌رو شد. او وقتی حسابش را چک کرد، متوجه شد که مرد ناشناس به جای 200هزار تومان، تنها 20هزار تومان به‌حساب وی واریز کرده و قصد داشت سر او کلاه بگذارد؛ به همین دلیل با وی درگیر شد و مأموران پلیس مترو با شنیدن صدای درگیری وارد ماجرا شدند و پس از شنیدن حرف‌های مسافر مترو، مرد کلاهبردار را بازداشت کردند. سرهنگ سعید عطااللهی، رئیس پلیس متروی تهران، گفت: متهم دستگیر شده و به اداره پلیس منتقل شد؛ هر چند مدعی بود که بی‌گناه است و اشتباهی به جای 200هزار تومان، تنها 20هزار تومان به‌حساب شاکی واریز کرده است اما وقتی مأموران به بررسی سوابق او پرداختند، متوجه شدند که وی پیش از این بارها به جرم هک و جعل دستگیر و راهی زندان شده است.
وی ادامه داد: با این اطلاعات بازجویی از او ادامه یافت و وی اعتراف کرد که با حضور پای دستگاه‌های عابربانک و این ادعا که نیاز فوری به پول نقد دارد و سقف برداشت از حسابش پر شده، طعمه‌هایش را فریب می‌داد و پس از واریز کردن 20هزار تومان به‌حساب آنها، 200هزار تومان پول نقد دریافت می‌کرد و پیش از اینکه مالباخته‌ها متوجه ماجرا شوند از محل دور می‌شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید