• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 12 اسفند 1396
کد مطلب : 8416
+
-

تفتیان از خط پایان ویزا گذشت

حسن تفتیان تنها نماینده ایران در رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن جهان بیرمنگام است که باید روز شنبه در دوی ۶۰متر با رقبای خود به تمرین بپردازد. اما در آخرین لحظات توانست ویزا خود را از سفارت انگلستان کسب کند. حسن تفتیان پیش از این نیز برای رسیدن به مسابقات داخل سالن آمریکا و مسابقات دوومیدانی جهان با همین مشکل رو‌به‌رو شده بود. این برای اولین بار نیست که ورزشکاران ایرانی برای دریافت ویزا انگلستان یا آمریکا با مشکل روبه‌رو می شودند. تفتیان که به نظر می رسید که از عدم دریافت مجوز حضور در این مسابقات نگران بود در صبح روز جمعه در گفت و گو با ایسنا گفته بود که :« هنوز خبری از کسب ویزا نیست.

دو روز است که ساعت‌ها شخصا پیگیر کسب ویزا هستم. البته اگر هم ویزا در دقایق آخر برسد همانند لندن، شرایط سخت خواهد شد.» از سوی دیگر مجید کیهانی درمورد مشکلات پیش آمده برای ویزا تفتیان اینچنین توضیح داده بود:« تفتیان برای مسابقات مختلف به شهرهای مختلف فرانسه سفر کرده است. ما حتی پول بیشتری دادیم که این ویزا ۵روزه به تفتیان برسد. سفارت انگلستان در کشورهای مختلف شرایطی را برای کسب ویزا دارد. برای کسب ویزای سریع و یک‌روزه انگلستان باید ۱۵۰۰دلار، برای ویزایی که ۵روزه آماده شود ۳۵۰دلار و برای طولانی مدت‌تر مبلغ ۱۰دلار پرداخته شود. ما ۳۵۰دلاری را انتخاب کردیم و مطابق به شرایط این نوع ویزا باید دو روز قبل این ویزا آماده می‌بود. برای این دیرکرد کسی مقصر نیست.»

در بعد از ظهر جمعه اما زمانی که او و فدراسیون دوومیدانی دیگر از دریافت ویزای انگلیس ناامید شده بودند، در کمتر 24 ساعت تا دوی تمرینی تفتیان با حریفانش او مجوز ورود به انگلستان را دریافت کرد و باید از فرانسه خیلی زود خود را به مسابقات برساند. تفتیان امروز ظهر به وقت تهران در مرحله مقدماتی دوی 60 متر به مصاف حریفان خود خواهد رفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید