• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 12 اسفند 1396
کد مطلب : 8415
+
-

یک قرن باپپ

سیتی می‌تواند با فتح داربی منچستر در روز 7 آوریل، قهرمان لیگ‌برتر شود

یک قرن باپپ

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی پنجشنبه‌شب برای صدمین‌بار روی نیمکت این تیم نشست و یک پیروزی قاطع دیگر را به‌دست آورد. آرسن ونگر سرمربی آرسنال، نود‌و‌نهمین و صدمین حضور پپ در سیتی را با نتیجه مشابه 3‌بر‌صفر به او واگذار کرد تا درصد بردهای سرمربی پیشین بارسلونا و بایرن‌مونیخ به 69 برسد.    

  عملکرد اصل عملکرد یک مربی در یک تیم شاید با نتایجی که کسب می‌کند، قابل سنجش باشد. در کارنامه سرمربی سیتیزن‌ها، در کنار 69برد، 18تساوی و 13باخت هم نوشته شده است. تیم‌هایی که سیتیِ پپ را برده‌اند، عبارتند از: ویگان اتلتیک، لیورپول (دوبار)، شاختار دونتسک، آرسنال، چلسی (دوبار)، موناکو، اورتون، لسترسیتی، منچستریونایتد، بارسلونا و تاتنهام. یعنی تنها 8تیم انگلیسی توانسته‌اند از ابتدای فصل گذشته تاکنون، من‌سیتی را شکست دهند. در لیگ‌برتر، سیتی با پپ گواردیولا، 47بازی از 66مسابقه را برده و 162گل زده و 59گل خورده را برای خود به‌ثبت رسانده است. سیتیزن‌ها در فصل جاری لیگ‌برتر تاکنون 82گل زده‌اند که این رقم، دوگل بیشتر از کل فصل گذشته است.

    رکوردهای خارق‌العاده سیتیزن‌ها با گواردیولا، مرتب درحال رکوردشکنی هستند. آنها پنجشنبه‌شب با پیروزی بر آرسنال در لیگ‌برتر، رکورد تنها یک باخت در 35بازی گذشته در این رقابت‌ها را برای خود برقرار کردند. در کنار یک باخت، در 34بازی دیگر، 29برد و 4مساوی به‌دست آمده است. اما سیتیزن‌ها می‌توانند در پایان فصل جاری، بسیاری از رکوردها را به‌سود خود جابه‌جا کنند. بیشترین امتیاز: در فصل5-2004 با ژوزه مورینیو 95امتیاز به‌دست آورد. آبی‌های لندن در آن فصل تنها 15گل دریافت کردند و با 12امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم یعنی آرسنال، به مقام قهرمانی رسیدند. سیتی اکنون 72امتیاز دارد و می‌تواند 24امتیاز از 10بازی آینده به‌دست آورد و رکورد چلسیِ مورینیو را بشکند. در صورتی که وضعیت این‌گونه پیش برود، منچسترسیتی می‌تواند با پیروزی در داربی روز هفتم آوریل به مقام قهرمانی لیگ‌برتر دست پیدا کند. بیشترین برد: چلسی با 30پیروزی در یک فصل، رکورددار بیشترین برد است. سیتی می‌تواند در این فصل با 7پیروزی دیگر از رکورد تیم لندنی هم عبور کند. بیشترین فاصله امتیازی: سیتی هم‌اکنون با فاصله‌ای 13امتیازی بالاتر از منچستریونایتد به‌سمت قهرمانی پیش می‌رود. در صورتی که این فاصله به 19برسد، مردان گواردیولا می‌توانند از رکورد سال2000 منچستریونایتد که با 18امتیاز اختلاف نسبت به آرسنال قهرمان شد، عبور کنند. بیشترین گل زده: باتوجه به بازی‌های باقی‌مانده در این رقابت‌ها، این احتمال وجود دارد که تعداد گل‌های سیتی از 100گل هم عبور کند. اگر آنها بتوانند گل‌ها زده‌شان را به103 برسانند، می‌توانند از رکورد چلسی در دوران مربیگری کارلو آنچلوتی و ژوزه مورینیو عبور کنند.  

   آخرین گام‌ها پپ به قول خودش در حال برداشتن آخرین گام‌ها به سوی قهرمانی است. دو پیروزی پیاپی مقابل آرسنال، یکی در فینال جام اتحادیه و دیگری در لیگ‌برتر، موقعیت او را بیش از پیش مستحکم‌تر کرد. گواردیولا پس از فتح EFL Cup اکنون به‌دنبال فتح لیگ‌برتر است. در عین حال سیتی چهارشنبه‌شب میزبان بازلی خواهد بود که در بازی دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در زمین خود، 4گل خورد و دیگر حرفی برای گفتن ندارد. من‌سیتی، یکشنبه میزبان چلسی است و دوشنبه هفته بعد در خانه استوک‌سیتی به‌میدان خواهد رفت. آنها برای قهرمانی در لیگ‌برتر حداکثر به 5پیروزی دیگر نیاز دارند. این موضوع را خود گواردیولا هم پس از پایان بازی مقابل آرسنال بر زبان آورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :