• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 12 اسفند 1396
کد مطلب : 8408
+
-

چرا اینفانتینو از ورود بانوان به ورزشگاه‌ نگفت؟

ظاهرا حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای رئیس فیفا حساسیت چندانی نداشت؛ آنجا که اینفانتینو با عزیمت به تهران پاسخگوی پرسش‌های بسیاری بود ولی در‌مورد حضور زنان روی سکوهای استادیوم‌ جمله‌ای به زبان نیاورد.

در ماه‌هایی که مساله حضور تماشاگران بانو در استادیوم‌های فوتبال واکنش‌های بسیاری مانند ورود مجلس شورای اسلامی را برانگیخته، با حضور اینفانتینو در تهران تلاش خبرنگاران هم برای طرح سوال از رئیس فیفا بدون نتیجه ماند. رئیس فیفا در این سفر صحبت‌هایی انجام داد که به‌نظر می‌رسید در جهت خواسته‌های مدیران فدراسیون فوتبال بود. فدراسیون فوتبال در این فصل برای گرفتن حق پخش تلویزیونی با سازمان صداوسیما اختلاف پیدا کرد، در شرایطی که این سازمان حاضر نشده حق‌پخش را به فدراسیون پرداخت کند. اینفانتینو هم در مصاحبه‌های خود تهدید کرد که اگر حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها داده نشود، دیگر به ایران نخواهد آمد، در مورد تنش میان ایران و عربستان برای تعیین میزبانی از نماینده‌هایشان در لیگ قهرمانان آسیا هم چنین سیاستی وجود داشت. چنانکه سایت خبری یورو اسپورت آلمان هدف اصلی سفر رئیس فیفا به تهران را حل تنش‌ها و مشکلات موجود در مساله رویارویی نمایندگان ایران و عربستان دانست. اینفانتینو هم درباره این موضوع مفصل صحبت کرد، در حالی که به‌نظر نمی‌رسد رئیس فیفا بتواند در امور مربوط کنفدراسیون فوتبال آسیا نقشی داشته باشد. 

رئیس فیفا اما یکی از پرسش‌های اصلی خبرنگاران را بی‌پاسخ گذاشت؛ البته به این شکل که سوالی درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها از رئیس فیفا نشد. گفته می‌شود برخی از مسئولان فدراسیون نقش ویژه‌ای در این قضیه داشتند و اجازه نمی‌دادند خبرنگاران چنین سوالاتی از اینفانتینو بپرسند. حتی در ورزشگاه آزادی، وقتی خبرنگار همشهری‌ورزشی تلاش کرد درباره حضور بانوان روی سکوهای ورزشگاه سوال کند، از این کار ممانعت به‌عمل آمد.  جالب اینکه رئیس فیفا با حضور در ورزشگاه آزادی، آنجا که 100هزار تماشاگر مرد سکوهای استادیوم آزادی را پر کرده بودند، ظاهرا دلیلی ندید که درباره غیبت زنان در ورزشگاه صحبت کند. بدین ترتیب، طرح این موضوع در روزهای برگزاری داربی86 مسکوت ماند. حتی صداوسیما هم در این مسیر با فدراسیون فوتبال همراه شد و مصاحبه وزیر ورزش و جوانان درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها را پخش نکرد.

این هنگام خبرنگار خبرگزاری فرانسه سوال کرد: «حضور بانوان در ورزشگاه‌های مختلف تا حدودی حل شده، در مورد فوتبال کی حل می‌شود یا اینکه چطور برطرف می‌شود؟» مسعود سطانی‌فر چنین پاسخ داد: «ما فکر می‌کنیم ان‌شاءالله یک کمی با صبر و تحمل و همگرایی بیشتر دستگاه‌های مختلف به‌وجود خواهد آمد. بخشی از آن به‌وجود آمده، بخشی از آن هم به‌وجود می‌آید و ما به مرور این مشکل را حل ‌می‌کنیم. همان‌طور که مشاهده می‌کنیم در خیلی از مسابقات مشکلی وجود ندارد. شرایط فرهنگی و اخلاقی مناسب و آن چیزی که در شان بانوان باشد، اگر فراهم باشد، فکر می‌کنم مشکلی نباشد. البته زیرساخت‌ها فراهم است.» این ویدیوی حذف شده از کنداکتور برنامه‌های تلویزیونی را مدیر روابط‌عمومی وزارت ورزش به نشانه اعتراض در صفحه شخص خود در فضا مجازی قرار داده بود. با این همه دیروز یک روزنامه‌نگار اروپایی از قول رئیس فیفا نوشت: «مقام‌های ایرانی به من قول دادند به‌زودی ورود زنان به ورزشگاه‌ها آزاد خواهد شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید