• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83994
+
-

رشد ۴۴ درصدی حمل بار در راه آهن شمال‌غرب

رشد ۴۴ درصدی حمل بار در راه آهن شمال‌غرب

رونق فعالیت‌های اقتصادی در استان زنجان موجب رشد ۴۴ درصدی تن کیلومتر بار خالص جابه‌جا شده در راه‌آهن منطقه شمال غرب کشور طی ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شد. 

سرپرست راه‌آهن منطقه شمال غرب کشور در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: طی ۶ ماه گذشته از سال جاری بیش از ۱۷۸ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۳۲۸ تن بار کیلومتر بار خالص از طریق راه‌آهن منطقه شمال غرب کشور حمل شده است. 

علی خدایی این میزان بار خالص جابه‌جا شده را در مدت مشابه سال قبل ۱۲۳ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۱۰ تن اعلام کرد. وی از رشد ۴۳ درصدی تن کیلومتر بار ناخالص حمل‌شده در ۶ ماه گذشته از سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت ۳۵۸ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۸۹۵ تن کیلومتر بار ناخالص از این منطقه جابه‌جا شده است. 

سرپرست راه‌آهن منطقه شمال غرب کشور ادامه داد: این میزان در مدت مشابه سال قبل ۲۵۰ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۹۵۵ تن کیلومتر بود. 

به گفته خدایی، بارهای خالص حمل‌شده از راه‌آهن منطقه شمال غرب کشور روی، کود، خاک مس و ریل بوده است. راه‌آهن منطقه شمال غرب کشور مسافران مسیرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان و میانه را پوشش می‌دهد. 

راه‌آهن منطقه شمال غرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی‌کند. راه‌آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل ۶ استان در ارتباط است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید