• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 17 مهر 1398
کد مطلب : 83940
+
-

قبولی۸۰ دانش‌آموز هرمزگانی در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی

تعداد ۸۰ دانش‌آموز هرمزگانی در آزمون کنکور سراسری ۹۸، در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی دانشگاه‌های دولتی کشور پذیرفته شدند. 

به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در جمع خبرنگاران گفت: این آمار جدای از رشته‌های دیگر پزشکی و پیراپزشکی از جمله پرستاری، مامایی، هوش‌بری، اتاق عمل و غیره است. 

 «موسی دادی‌زاده‌سرخایی» افزود: آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس با ۳۴ قبولی در 3 رشته پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی بیشترین میزان پذیرش را داشته است. 

وی بیان کرد: آموزش و پرورش ناحیه ۲ بندرعباس نیز در رشته‌های یادشده ۱۸ قبولی، بستک ۱۰، رودان ۴، پارسیان ۴، جناح ۵، بندرلنگه ۲، میناب ۲ و قشم یک قبولی داشته است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین به رشد قبول‌شدگان در رشته‌های مهندسی دانشگاه‌های بزرگ کشور اشاره کرد و گفت: نتیجه کلی کنکور از طریق سازمان سنجش اعلام نشده اما شواهد نشان از رشد کمی و کیفی رشته‌های قبولی دانش‌آموزان استان در دانشگاه‌های بزرگ و معتبر کشور از جمله صنعتی شریف، امیرکبیر، دانشگاه تهران، دانشگاه شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد است. 

دادی‌زاده‌سرخایی گفت: از طرفی با تراز علمی خوب دانش‌آموزان استان علاوه بر جذب 100درصدی سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان که برای نخستین‌بار اتفاق افتاد، حدود ۵ درصد از سهمیه دانشگاه فرهنگیان دیگر استان‌ها را نیز جذب کردیم. 

وی افزود: سال گذشته رتبه قبولی داوطلبان هرمزگان در کنکور سراسری با جهش چندپله‌ای به جایگاه هفدهم کشور رسید و امید است در سال جاری این جایگاه ارتقا یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید