• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 12 اسفند 1396
کد مطلب : 8391
+
-

خودروهای مدل1420

خودروهای مدل1420

هر روز فناوری‌های جدیدی برای دنیای خودرو معرفی می‌شود و خبر تازه‌ای از طرح‌های مفهومی جدید به رسانه‌ها می‌رسد. اما حتما برای شما هم سؤال پیش آمده که واقعا در میان این همه فناوری کدام‌شان در خودروهای آینده فراگیر می‌شود و مثلا 20سال دیگر قرار است آدم‌ها چه خودروهایی سوار شوند.

رانندگی بدون دست

فناوری خودران یکی از مواردی است که بسیاری از شرکت‌های خودروسازی جهان در حال فعالیت درباره آن هستند. هر چند خودروهای بدون راننده هم آزمایش شده‌اند اما به‌نظر می‌رسد تا حدود 24سال دیگر آنچه می‌تواند فراگیر شود حضور یک راننده پشت فرمان با استفاده از سیستم خودران است؛ یعنی شما پشت فرمان می‌نشینید و فقط مقصد را روی نمایشگر خودرو مشخص می‌کنید.

خودرو را به پریز بزنید

ماجرای دیگری که هر روز فراگیر می‌شود و احتمالا در سال1420 دیگر در خیابان‌ها دیدنش عادی می‌شود خودروهای تمام الکتریکی است؛ یعنی دیگر به جای اینکه بگویید بنزین ندارم خواهید گفت شارژ ندارم! پمپ‌بنزین‌ها هم جایشان را به‌تدریج به ایستگاه‌های شارژ سریع یا Super Fast  می‌دهند. همین حالا هم شرکت‌هایی مثل تسلا موتورز خودروهای سواری‌ای تولید کرده‌اند که با یک‌بار شارژ می‌توانند 500کیلومتر را طی کنند که حتی بهتر از بسیاری از خودروهای امروزی با یک‌بار پر کردن باک است. نیویورک‌تایمز به‌تازگی در گزارشی پیش‌بینی کرد که به‌خاطر وضعیت محیط‌زیست خودروهای الکتریکی خیلی زودتر از آن چیزی که تصورش می‌شود، عادی خواهند شد.

آنلاین مثل همه‌‌چیز

در آینده نزدیک خود خودروی شما به‌عنوان بخشی از اینترنت اشیاء آنلاین خواهد بود. از سوی دیگر خودروی شما با خودروهای دیگر و جاده هم در ارتباط است و احتمال تصادف را به‌شدت پایین می‌آورد. تصور کنید که به چهار راهی نزدیک می‌شوید و خودرویی هم چراغ قرمز را رد می‌کند. شما متوجه خودروی متخلف نمی‌شوید اما این سیستم با استفاده از سیگنال‌های دریافتی متوجه خطر برخورد می‌شود و به شما هشدار می‌دهد و هم برای جلوگیری از برخورد به‌صورت خودکار ترمز می‌کند. علاوه بر این خودرو می‌تواند با علائم جاده‌ای و ترافیکی هم ارتباط داشته باشد و مثلا محدودیت سرعت‌ و تصادف پیش‌آمده در پیش‌رویتان را گزارش کند و شما آماده واکنش باشید. حتی درصورتی‌که تصادفی رخ دهد دیگر نیازی به کارشناسی پلیس نیست. اطلاعات آنلاین گزارش شده مثلا به شرکت‌های بیمه خیلی سریع راننده مقصر را مشخص می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :