• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 12 اسفند 1396
کد مطلب : 8389
+
-

تهران فردا

تهران فردا

ابرهای آسمان فردا مشکوک به ‌نظر می‌رسند. برای فردا ـ سیزدهم اسفندماه سال1396 ـ آسمان تهران نیمه‌ابری پیش‌بینی شده است. البته بر اساس اعلام پایگاه‌های هواشناسی، دمای هوای فردا در تهران به 17درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و پس از رفتن خورشید از آسمان هم دما از 9درجه سانتی‌گراد بالای صفر پایین‌‌تر نمی‌آید. این‌طور که از پیش‌بینی‌ها برمی‌آید، بعید است که در فاصله 16روز تا پایان زمستان، در تهران باران ببارد؛ گرچه بهتر است احتمال را در نظر بگیریم و چتری در کیفمان بگذاریم.

 

  جشنواره نوروزخوانی در این منطقه از 5اسفند شروع شده و تا 28اسفندماه در 3بخش خیابانی، صحنه‌ای و کارناوالی ادامه دارد. نمایش لباس‌های محلی، سوغات استان‌ها، صنایع‌دستی و... همراه با اجرای ده‌ها برنامه متنوع فرهنگی و هنری مربوط به اقوام، از بخش‌های این نمایشگاه است. تماشای تمام ایران در تهران، گزینه‌ای جذاب به‌ نظر می‌رسد.

 

پیشنهاد فرهنگی برای فردا، تماشای نسخه خطی اسکندرنامه نظامی گنجوی در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران است. اسکندرنامه شامل حدود 10هزار و 500بیت، در حدود سال۵۹۹ه.ق سروده شده است. برای تماشای این کتاب نفیس خطی مصور که برای نخستین ‌بار از آن رونمایی شده، می‌توانید تا پایان اسفند‌ماه از ساعت ۸ تا ۱۶ به موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی ـ تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید