• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83801
+
-

مردم باغ‌ها را حفظ می‌کنند

مردم باغ‌ها را حفظ می‌کنند

عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم با تأکید بر لزوم مشارکت مردم برای حفظ فضای سبز و احیای بافت‌های تاریخی گفت: باید شهر را به مردم بسپاریم، نه اینکه شهر را از مردم بگیریم و بعد در مقابل آنان پاسخگو باشیم. امروز خانه‌های تاریخی توسط خود مردم احیا‌ و مرمت می‌شود و‌ باید همین شرایط را برای باغ‌ها هم به‌وجود بیاوریم.
احمد مسجدجامعی گفت: در تهرانگردی‌ نیز زمانی به باغات کن سر زدیم. زمانی کن، میوه تهران را تامین می‌کرد و در طرشت این میوه‌ها به بازار تهران عرضه می‌شد. قسمت‌هایی از فضای فعلی طرشت همچنان مشجر مانده است و آسیب‌های بسیاری ظرف سال‌های گذشته به آن وارد شد. سال‌‌های گذشته در کمیسیون محیط‌زیست مصوبه‌ای برای حفظ این فضاها به شورای عالی شهرسازی ارسال شد و در آنجا نیز به تصویب رسید. او با بیان اینکه خیابان ولیعصر(عج) و اطراف آن بزرگ‌ترین چنارستان جهان است، ادامه داد: وقتی در شهر تهران مجوز ساخت‌وساز داده و در آن 7طبقه زیرزمین درنظر گرفته می‌شود، در حقیقت شبکه‌های قنات و آبیاری در تهران از بین می‌رود و ریشه درختان خشک می‌شود. مسجدجامعی تأکید کرد: باید مدیریت شهری به‌گونه‌ای عمل کند که برای شهروندان تسهیل‌گر باشد تا آنان برای حفظ باغات و احیای خانه‌های تاریخی و بافت‌های تاریخی فعال شوند. باغی مانند باغ مستوفی نیاز به آب دارد و خانواده مستوفی خود می‌توانند آن را حفظ کنند.
عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: بحث حجاب در جامعه ما به‌عنوان یک جامعه دینی قطعا باید رعایت شود و همه بانوان ما در جهت حفظ ارزش‌ها تلاش می‌کنند، اما این موضوع نباید به‌گونه‌ای باشد که این حجاب مانع فعالیت‌های مثبت آنها شود. نمونه بارز این رویکرد سرکار خانم دباغ است که همگان در زندگی او مشاهده می‌کنند که این بانو حجاب دارد، اما فرمانده سپاه می‌شود و در عرصه‌های نظامی فعالیت می‌کند. زهرا صدراعظم نوری ادامه داد: فضاهای ما به‌گونه‌ای است که بانوان باید حجاب داشته باشند و در حیاط خانه‌ها هم به‌دلیل مشرف‌بودن باید با حجاب باشند. نبود امکانات لازم برای زنان ما باعث شده که بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان و کمبود ویتامین‌D در آنان دیده شود. او ادامه داد: از ۲۲۶۸ پارکی که در سطح شهر تهران وجود دارد، تنها 5‌پارک به بانوان اختصاص داده شده که می‌توانند آزادانه و بدون حجاب در آنها حضور پیدا کنند. هنوز اینکه بانوان به ورزشگاه یا سفر خارجی بروند یا مسئولیت‌هایی را بپذیرند، مسئله محسوب می‌شود و اگر به آن‌ نپردازیم، در آینده چالش به شمار خواهند آمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید