• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83769
+
-

استرا در فاز مدارا

نشانه‌های مثبت از تغییر رفتار سرمربی ایتالیایی استقلال

استرا در فاز مدارا

روزهای اول که آندرا استراماچونی به ایران آمده بود، در برخی رفتارهای او نوعی تکبر و تبختر دیده می‌شد. استراماچونی احساساتش را بروز نمی‌داد، با خبرنگاران گفت‌وگو نمی‌کرد و حتی در نشست‌های خبری هم حاضر نمی‌شد. همزمان، رسانه‌های ایتالیایی هم با تحریک او اخبار منفی منتشر می‌کردند و حتی مدعی بودند آندرا مثل زندانی‌ها در ایران گیر افتاده است! عزم ماچونی برای جدایی از استقلال در آن مقطع، به هیچ‌وجه قابل کتمان نبود. مجموعه این مسائل هم باعث شده بود استراماچونی به «نگاه از بالا» متهم شود و در موردش بگویند به درد غرور و خودبزرگ‌بینی مبتلا است.
رفته رفته اما شرایط تغییر کرده و رفتارهای استراماچونی سر و شکل بهتری پیدا کرده است. حالا خونگرمی را می‌شود بیشتر در او دید. سرمربی ایتالیایی حالا در همه نشست‌های خبری حاضر می‌شود و البته خیلی خودجوش، اخبار منفی رسانه‌های ایتالیایی هم در مورد وضع او در ایران متوقف شده است! استراماچونی که گفته می‌شد با بازیکنان تیمش هم به‌ندرت همکلام می‌شود، در هفته‌های اخیر مقابل آنها نیز انعطاف بیشتری نشان می‌دهد. استراماچونی در دقایق پایانی بازی با ذوب‌آهن در اعتراض به یکی از تصمیمات داور توپ را شوت زد و از کنار زمین اخراج شد، شاید خیلی‌ها انتظار داشتند او بعد از پایان بازی عملکرد داور را زیر سؤال ببرد اما سرمربی استقلال متواضعانه عذرخواهی کرد؛ آنچه نشان می‌دهد نفر اول کادرفنی آبی‌ها، کم‌کم به شرایطش خو گرفته و دنبال مدارا و دوستی است.
اوج این داستان اما ادامه اقامت استراماچونی در ایران، همزمان با تعطیلی نسبتا طولانی لیگ برتر است. بعد از هفته دوم که لیگ به‌مدت کوتاه‌تری تعطیل شد، استراماچونی قصد سفر به ایتالیا را داشت که در فرودگاه از این اتفاق جلوگیری شد و آن غائله عجیب پیش آمد. شاید خیلی‌ها انتظار داشتند الان که لیگ تا اواخر‌ماه جاری تعطیل است، استراماچونی فورا راهی کشورش شود، اما او تصمیم گرفت در ایران بماند و با خانواده‌اش به کیش سفر کند. استرا دیروز هم در یک مصاحبه مثبت، حسابی از زیبایی‌های ایران و جزیره کیش تمجید کرده که جالب بود. به‌طور کلی سیاست پرهیز از تنش که اخیرا از سوی استراماچونی در پیش گرفته، اتفاق بسیار خوبی است و می‌تواند به استقلال هم خیلی کمک کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید