• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 12 اسفند 1396
کد مطلب : 8373
+
-

به مرکز کسب‌و‌کارهای نوپا خوش آمدید

میترا شکری| خبرنگار:

تعداد زیادی از آدم‌ها هنگامی که استارتاپی موفق را می‌بینند هزاران ایده جذاب برای شروع کار به ذهن‌شان می‌رسد. حتی ممکن است ایده‌ای که شکل گرفته، جرقه‌اش قبلا در ذهن آنها زده شده باشد اما به هر دلیل این افراد هیچ‌وقت تصمیم به عملی‌ کردن ایده‌شان نمی‌گیرند چون قریب به اتفاق‌شان تصور می‌کنند به ثمر رساندن ایده و راه‌اندازی کسب‌وکار، پروسه بسیار سختی دارد، درحالی‌که اینطور نیست.

خیلی از نهادها برای راحت کردن مسیر پیش روی شما مشغول فعالیت هستند. اگر تصمیم دارید وارد حوزه کارآفرینی شوید و کسب‌وکار خودتان را راه‌اندازی کنید می‌توانید صحبت‌های شهلا اصولی را که نزدیک به 3سال است مدیر «مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا» است بخوانید و با توجه به خدماتی که این مرکز ارائه می‌کند، ایده خودتان را اجرایی کنید.

«مرکز کسب‌وکارهای نوپا» از بهمن‌ماه سال۹۴ به‌عنوان یکی از پروژه‌های سازمان فناوری اطلاعات به‌منظور حمایت و ارتقای اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی کشور شکل گرفت. خانم اصولی می‌گوید: معمولا افرادی که درصدد راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی خودشان هستند، مهارت‌های لازم برای این کار را ندارند و از این‌رو ما در این مجموعه سعی کردیم در راستای توانمندسازی اکوسیستم استارتاپی کشور (به مجموعه فعالان حوزه کسب‌وکارهای نوپا که شامل استارتاپ، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذار، مربی، متخصص و... است اکوسیستم می‌گویند) مهارت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب‌وکار را به رایگان در اختیار عموم کاربران قرار دهیم.»

در وب‌سایت مرکز، بستری برای تعامل افراد فراهم شده به‌طوری که کاربران می‌توانند از این بستر برای معرفی ایده، پیدا کردن هم‌تیمی، سرمایه‌گذار یا شتاب‌دهنده استفاده کنند. کاربران می‌توانند با ثبت ایده خودشان در این بستر با سایر افراد گفت‌وگو و تبادل نظر کنند و ایده‌شان را به بهترین شکل پرورش دهند.

اصولی در ادامه می‌گوید: «علاوه ‌بر این خدمات، نیروهای فنی که علاقه دارند در تیم‌های استارتاپی مشغول فعالیت شوند می‌توانند در بخش متخصصان ثبت‌نام کرده و به تیم‌های استارتاپی پیشنهاد همکاری ارسال کنند. علاوه ‌بر این، افرادی که به‌دنبال تیم فنی برای پیاده‌سازی ایده‌های خودشان هستند می‌توانند با جست‌وجوی مهارت‌های مورد نیاز خود، لیست افراد را مشاهده کرده و به آنها درخواست همکاری دهند.

در راستای توانمندسازی افراد در وب‌ سایت مجموعه‌، 4دوره آموزشی آنلاین به‌منظور بهبود مهارت‌های فردی، طراحی و راه‌اندازی کسب‌وکار و هک رشد (مجموعه‌ای از تکنیک‌های توسعه‌یافته بازاریابی) همراه با نسخه صوتی و ابزارهای تمرینی فراهم شده است. اعلام زمان و محل برگزاری رویدادهای استارتاپی در قالب تقویم رویداد، پوشش اخبار مربوط به اکوسیستم استارتاپی کشور، خدمات مشاوره‌ای و حقوقی به 2صورت تلفنی و حضوری خدمات دیگری است که این مرکز به رایگان ارائه می‌کند.

«مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا» علاوه بر آن توانمندسازی کسب‌وکارها، یک ماموریت مهم و ویژه دیگر تحت عنوان تسهیل‌گری دارد. برای تسهیل کار افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، مرکز اقدام به برگزاری جلساتی با حضور فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور کرده که نشست اواخر دی‌ماه با عنوان هم‌اندیشی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالان حوزه کسب‌وکارهای نوپا هم از این دست نشست‌هاست.

خانم اصولی می‌گوید: علاوه‌ بر این، مرکز ما اقدام به برگزاری جلساتی با حضور استارتاپ‌های تخصصی هر حوزه به‌منظور شناسایی چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی آنها کرده است و پیگیری‌های قانونی و حقوقی لازم را از سوی سازمان فناوری اطلاعات یا سایر سازمان‌های دخیل انجام می‌دهیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید