• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83679
+
-

بهسازی روستاهای هدف گردشگری

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از تهیه طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری 10 روستا خبر داد و گفت: ضروری است از قابلیت‌های بومی محلی نیز برای توسعه این روستاها استفاده شود. 

سجاد صنعتی‌منفرد در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فرارسیدن 15 مهرماه روز ملی روستا بیان کرد: روستاهای هدف گردشگری به واسطه قابلیت‌هایی که در حوزه گردشگری دارند به عنوان روستای هدف معرفی شده‌اند و ضروری است از قابلیت‌های بومی محلی نیز برای توسعه این روستاها استفاده کرد. 

وی با بیان این‌که این نهاد در توسعه این امر، رعایت معماری ویژه و حفظ بافت سنتی روستاهای هدف گردشگری نقش مهمی برعهده دارد، افزود: توسعه روستاهای هدف گردشگری براساس ضوابط تهیه‌شده توسط بنیاد مسکن استان در قالب طرح‌های هادی امکان‌پذیر است و نباید با ویژگی‌های بافت سنتی روستاها مغایرتی داشته باشد. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: حفظ کالبد و هویت روستایی به خصوص روستاهای هدف گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد. این مهم باید در نحوه ساخت‌وسازها و استفاده از مصالح بومی تقویت شود. 

صنعتی‌منفرد به تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری به تعداد 10 روستا (4 روستا دارای طرح و 6 روستا مصوب دفتر مرکزی) اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای 4 روستای درسجین، گلابر، خوئین و قروه طرح تهیه شده و طرح 6 روستای شیت، ولیدر، چپدره، علم کندی، حاج سیران و ماری مصوب دفتر مرکزی است. 

وی با بیان این‌که برای استفاده از ظرفیت روستاها در حوزه گردشگری و به منظور رونق اقتصادی باید امکانات رفاهی و زیرساختی فراهم شود، تصریح کرد: برخی از روستاهای استان دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی‌اند که می‌توانیم گردشگری را در این روستاها رواج دهیم و از این طریق برای روستاییان منبع درآمدی به وجود آوریم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید