• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83636
+
-

رونمایی از 18 یادمان شهدای گمنام قم

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از ساخت یادمان‌هایی در اماکنی که مورد اصابت بمب و موشک در سال‌های دفاع مقدس قرار گرفته‌اند، خبر داد و گفت: ۱۸ یادمان شهدای گمنام در حال ساخت است که به ‌زودی رونمایی می‌شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی لقمان‌پور» در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان این‌که در استان قم 42 مکان تدفین شهدای گمنام وجود دارد، اظهار کرد: در استان 86 مزار شهید گمنام وجود دارد که از بین این شهیدان، 2 نفر احراز هویت شده‌اند. وی با تاکید بر اهمیت وجود یادمان‌ها افزود: 25 یادمان در 42 محل دفن شهدای گمنام ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.  

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم بیان کرد: از این تعداد، 3 یادمان در فضای شهری مانند کوه خضر نبی(ع) و پردیسان قرار دارد، همچنین 2 شهید در جعفریه، 2 شهید در دستجرد، 2 شهید در قنوات، 2 شهید در سلفچگان و 2 شهید در روستای فردو در بخش کهک مدفون هستند. وی با ارائه آماری از مزار شهدا در قم ادامه داد: در مراکز حوزوی 4 یادمان شهید، در مراکز نظامی مثل سپاه علی‌‌بن‌ابیطالب(ع) و تیپ 83 امام صادق(ع)، صنایع بعثت، سایت هسته فردو، مرکز اندیشه امام علی(ع) و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی نیز یادمان‌های شهدای گمنام وجود دارد. 

حجت‌الاسلام لقمان‌پور یکی از تاثیرگذارترین مکان‌ها برای یادمان‌ شهدا را مراکز علمی برشمرد و گفت: دانشگاه قم، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آزاد و پیام نور از یادمان‌های شهدای گمنام بی‌بهره نبوده‌اند، همچنین مجتمع یاوران مهدی و اردوگاه ولایت نیز دارای یادمان شهدای گمنام هستند. مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، قم را یکی از مهم‌ترین استان‌ها در زمینه الگوسازی برشمرد و افزود: به علت حملات هوایی در استان از 24 آذر 65 تا 22 اسفند 67 بیش از 50 نقطه موشک‌باران یا بمب‌باران شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید