• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 12 اسفند 1396
کد مطلب : 8360
+
-

دردسرهای برف برای اروپا

جهان نما
دردسرهای برف برای اروپا

بارش سنگین برف در بخش وسیعی از اروپا، مرگ بیش از 40نفر و اختلال گسترده در سیستم حمل‌ونقل در کشورهای مختلف این قاره را به‌دنبال داشته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیشتر افرادی که در سرمای اخیر جان خود را از دست داده‌اند از بی‌خانمان‌هایی بوده‌اند که در شهرهای مختلف اروپا با سرمای کم‌سابقه غافلگیر شدند. بیشترین آمار تلفات مربوط به لهستان، انگلیس، هلند، فرانسه و اسپانیا بوده است.

بارش برف که از روز پنجشنبه آغاز شده، تعطیلی فرودگاه‌های دوبلین، پایتخت ایرلند و ژنو در سوئیس را نیز به‌دنبال داشته است. پروازهای فرودگاه دوبلین احتمالا امروز از سر گرفته خواهد شد. بیشتر مناطق اروپا زیر توده هوای سردی قرار گرفته که از سیبری به سمت این منطقه آمده است و پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها طی روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد. در مناطق جنوبی اروپا دمای هوا تا منفی ۱۲درجه سانتی‌گراد رسیده است.

در اروپای مرکزی و شرقی سرمای هوا به منفی ۲۰ درجه و در مناطق کوهستانی سوئیس به منفی ۳۶ درجه سانتی‌گراد رسیده است که رکوردی تاریخی در کاهش دمای اروپا به شمار می‌رود. به گزارش بی‌بی‌سی، بیش از 2هزار اتومبیل دیروز به‌مدت 24ساعت در بزرگراهی در نزدیکی شهر مون‌پولیه در فرانسه زمینگیر شدند. شهرداری پاریس نیز در حال سامان دادن اسکان 3هزار کارتن‌خواب بر پناهگاه‌های موقت است. در اثر سرمای هوا و یخ‌ز‌دگی، برق بیش از ۷۰ درصد از مناطق شهری اوکراین دچار اختلال شد و تمامی مدارس و مراکز دانشگاهی را در این کشور به تعطیلی کشاند. در اوکراین تردد در خیابان‌ها نیز با اختلال مواجه شده و مقام‌های دولتی اعلام کرده‌اند طی روزهای آینده با افزایش بارش‌ها، وضعیت بحرانی‌تر نیز خواهد شد.  

این خبر را به اشتراک بگذارید