• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 16 مهر 1398
کد مطلب : 83584
+
-

رنج بی‌آبی در جزیره هرمز

امام‌جمعه موقت جزیره هرمز: موضوع بی‌آبی در جزیره هرمز به یک بحران تبدیل شده است و ما تاکنون فقط از مسئولان وعده شنیده‌ایم

گزارش
رنج بی‌آبی در جزیره هرمز

کمبود و نبود آب شرب چند سالی است به یکی از مشکلات ثابت مردم هرمزگان تبدیل شده است؛ اما طی چند هفته گذشته پای این مشکل به جزیره هرمز نیز باز شد و مردم ساکن جزیره طی 2 هفته اخیر از نبود آب شرب گلایه دارند. امام‌جمعه موقت جزیره هرمز با بیان این‌که نبود آب شرب در این منطقه به یک بحران جدی تبدیل شده است، تصریح کرد: در طول 2 هفته اخیر فقط از مسئولان وعده شنیده‌ایم. 

حجت‌الاسلام «حر گلزاری ‌هرمزی» در گفت‌وگو با ایسنا افزود: موضوع بی‌آبی در جزیره هرمز اکنون دیگر به یک بحران تبدیل شده است و هر بار مسئولان از برطرف شدن این مشکل ظرف 24 تا 48 ساعت آینده خبر می‌دهند اما در عمل اقدامی انجام نمی‌‌شود. وی با بیان این‌که مسئولان می‌گویند تا ساعت‌های آتی آب در مدار است اما نمی‌دانم آیا مدار مسئولان با مدار مردم جزیره هرمز تفاوت دارد که آبی در آن جریان ندارد، بیان کرد: با آغاز فصل مدارس، نبود آب سبب شده دانش‌آموزان برای سرویس بهداشتی رفتن و خوردن آب به منزل بروند و بازگردند. 

امام‌جمعه موقت جزیره هرمز ادامه داد: در طول روز فقط چند ساعت آب آن هم با فشار بسیار ضعیف وصل می‌شود که آن هم فقط برای منازلی است که منبع یا پمپ پرفشار دارند و امکان ذخیره وجود دارد و برای بیشتر ساکنان که از این موضوع بی‌بهره‌اند هیچ سودی ندارد. 

وی با بیان این‌که کار به جایی رسیده است که شهروندان هرمزی برای شست‌و‌شوی سر و صورت خود از آب کولر استفاده می‌کنند، بیان کرد: ساعتی پیش با فرماندار بندرعباس صحبت کردم که وی از قول مسئولان برای حل این مشکل تا جمعه خبر داده بود اما این مشکل کماکان پابرجاست. 


نبود آمبولانس دریایی

گلزاری‌هرمزی با اشاره به این‌که نبود آمبولانس دریایی در جزیره هرمز از دیگر مشکلات این جزیره است، اضافه کرد: کم‌کم به فصل زمستان نزدیک می‌شویم و با توجه به نامساعد شدن وضع جوی و دریایی تردد بیماران با شناورهای عادی به مشکل برمی‌خورد و نبود آمبولانس دریایی سبب می‌شود بیماران با بحران دیگری روبه‌رو شوند. 

وی خاطرنشان کرد: مسئولان از ورود آمبولانس دریایی به جزیره هرمز تا شهریور خبر داده بودند اما هنوز این موضوع محقق نشده و فقط شاهد تبلیغات آن‌ها در فضای مجازی مبنی بر تجهیز 3 آمبولانس دریایی هستیم و بس؛ اما چه زمان عملی خواهد شد نامشخص است. 

امام‌جمعه موقت هرمز با تقدیر از تلاش‌های استاندار هرمزگان و بنیاد برکت در توسعه جزیره هرمز افزود: جزیره هرمز در بخش عمرانی به‌خوبی در حال ‌توسعه و شتاب‌گیری است اما نمی‌دانم چرا برای توسعه فرهنگی آن اقدامی نمی‌شود و توسعه متوازن از ذهن مسئولان دور شده است.  وی با بیان این‌که سنگ‌فرش و جاده‌سازی خوب است اما آیا نیاز به کلاس آموزشی و سالن‌های نمایش در این جزیره وجود ندارد، اظهار کرد: در حالی جزیره هرمز در بحث تئاتر در جشنواره بین‌المللی فجر بارها درخشیده است که به دلیل نبود فضای کار درب تمامی انجمن‌ها بسته شده و از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط یک نام بر جای مانده است. 

گلزاری‌هرمزی تصریح کرد: امیدوارم مسئولان با توجه به نزدیک شدن به فصل ورود مسافر به جزیره هرمز تدابیر ویژه‌ای در نظر بگیرند و بحث توسعه فرهنگی را در کنار عمرانی به‌خوبی لحاظ کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید