• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83577
+
-

محموله ۶ تنی چوب قاچاق در سقز کشف شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: با پایش شبانه‌روزی در مبادی ورودی این شهرستان یک محموله ۶ تنی چوب‌های قاچاق درختان بید و صنوبر که توسط یک کامیون حمل می‌شد، کشف و ضبط شد. به گزارش ایرنا «سهراب احمدی» افزود:این درختان غالبا متعلق به منطقه جنگلی محدوده روستاهای شهرستان‌های بانه، مریوان و سقز است. البته سهم شهرستان سقز بیشتر از 2 شهرستان دیگر است.

وی با بیان این‌که این درختان توسط متخلفان و باندهای مافیای چوب قاچاق می‌شدند، افزود: بیشتر تنه درخت‌های قاچاق صنوبر بود ولی تعداد محدودی از این محموله‌ کشف شده هم درختان بید است.
احمدی با بیان این‌که تاکنون از گذرگاه‌های سقز ۴۰۰ تن محموله چوب قطع شده پایش و کشف شده است، اضافه کرد: ۳۸ کامیون و خودروی حامل چوب قاچاق نیز مورد پایش و بازرسی قرار گرفته و توسط نیروی انتظامی و پاسگاه‌های بازرسی منابع طبیعی سقز توقیف شده‌اند.

 اواخر شهریور نیز ۲ کامیون حامل چوب غیرمجاز در شهرستان سقز توقیف و ۲۷ تن چوب غیرمجاز از آنها کشف شد. همچنین هفته آخر مرداد امسال نیز با شناسایی و رصد باند مافیای چوب و هماهنگی و حمایت مردم روستای تموته سقز، نیروهای منابع طبیعی طی عملیات شبانه ۵ متخلف را دستگیر و بیش از ۱۰ تن چوب درخت بید کشف و ضبط کردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید