• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83430
+
-

بهره‌برداری از شبستان پیامبر اعظمص در حرم مطهر

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: شبستان پیامبر اعظم(ص) با حدود ۶ هزار متر‌ مربع فضای مسقف برای حضور زائران تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 به گزارش ایرنا، «هادی محمودنژاد» با بیان این مطلب گفت: این شبستان در ضلع شرقی حرم مطهر و در بدو ورود از بلوار پیامبر اعظم(ص) در طبقه زیرین صحن فاطمی قرار دارد.
وی ادامه داد: شبستان پیامبر اعظم(ص) در آینده با شبستان حضرت نجمه‌خاتون(س) مرتبط می‌شود که این ارتباط زمینه خدمات هرچه بیشتر به زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) را فراهم خواهد کرد.

محمودنژاد با بیان این‌که شبستان پیامبر اعظم(ص) می‌تواند بین 7 تا 8 هزار نفر ظرفیت داشته باشد، گفت: عملیات عمرانی شبستان، به‌جز قسمت ورودی و اتصال به ضلع شرقی و بلوار پیامبر اعظم(ص)، تقریبا تکمیل است.
به گفته معاون اجرایی حرم حضرت معصومه(س)، به‌زودی ۲ دستگاه پله‌برقی در شبستان حضرت نجمه‌خاتون(س) نصب می‌شود تا تردد زائران تسهیل شود.

وی با بیان این‌که شبستان‌های حرم حضرت معصومه(س) پس از انقلاب روز به ‌روز در حال ‌توسعه هستند، افزود: توسعه جنوبی، غربی و شرقی جزو توسعه‌های کلانی بوده که در این سال‌ها در دستور کار قرار گرفت و به لطف حضرت معصومه(س) توسعه جنوبی و غربی تکمیل ‌شده است.

محمودنژاد گفت: توسعه شرقی که شامل صحن فاطمی، کتابخانه و شبستان پیامبر اعظم(ص) است نیز در دستور کار قرار گرفته است.
حرم حضرت معصومه(س) با 3 شبستان و 5 صحن فضایی برابر ۱۴۰ هزار متر‌ مربع در اختیار زائران قرار داده است و امکان حضور ۵۰ هزار زائر در فضاهای مسقف و روباز آن وجود دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید