• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 12 اسفند 1396
کد مطلب : 8318
+
-

طرح ویژه دولت برای 14جزیره استان هرمزگان

رئیس‌جمهور: برای سرمایه‌گذاران خارجی سختگیری نکنیم

دولت
طرح ویژه دولت برای 14جزیره استان هرمزگان

حسن روحانی، رئیس‌جمهور با بیان اینکه وجود 14جزیره، ظرفیت بزرگ استان است و اخیرا برای توسعه آنها دستوراتی صادر کرده‌ام، گفت: پذیرای سرمایه‌گذاران بزرگ ایرانی خارج از کشور باشیم و سختگیری نکنیم.

روحانی در جریان سفر استانی به استان هرمزگان از طرح ویژه دولت برای 14جزیره این استان خبر داد و گفت: در این استان 14جزیره وجود دارد که وزارت کشور شرایط تمامی این جزیره‌ها را بررسی کرده و گزارش خوبی را درباره چگونگی اوضاع این جزایر ارائه کردند و باید تلاش کنیم تا زمینه‌های رشد و پیشرفت در این جزایر بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور با بیان اینکه مناطق نفت‌خیز و مناطق آزاد باید به واسطه درآمدهای خود در راستای کاهش و حل مشکلات مردم در آن مناطق کمک کنند، گفت: از آقای دکتر نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) می‌خواهم برای آبادانی هر جزیره‌ای در این استان 10میلیارد تومان درنظر بگیرند، چرا که جزایر برای ما حائز اهمیت بوده و پیشانی مرزهای کشور در آب‌های سرزمینی هستند.

 روحانی با اشاره به اینکه این جزایر از لحاظ امنیتی و اقتصادی نیز مهم به‌شمار می‌آیند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا شرایط برای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در جزایری که هم‌اکنون امکانات خوبی در آنها وجود ندارد، فراهم شود و در این راستا می‌بایست برنامه‌ریزی کنیم تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی وارد میدان شده و در پروژه‌های عمران و آبادانی جزیره‌ها در جنوب کشور، فعال شوند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ما برای عمران و آبادانی کشور نیاز به سرمایه بسیار زیادی داریم، گفت: تکمیل طرح‌ها و پروژه‌ها در بخش نفت و گاز نیاز به سرمایه‌گذاری‌های فراوانی دارد و امکانات داخلی کشور، برای آنها محدود است که در این راستا باید از همه سرمایه‌گذاران به‌ویژه ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در کشور دعوت کرده و تا جایی که امکان دارد نسبت به بازگشت آنان به کشور اقدام کنیم. وی همدلی و وحدت را عامل موفقیت و سرافرازی و رفع مشکلات کشور خواند و تأکید کرد که همه سیاسیون و جناح‌ها باید برای آبادانی هرمزگان و ایران اسلامی کنار هم باشند.

روحانی خاطرنشان کرد: اگر همه اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، اعتدالگرایان و همه احزاب، گروه‌ها و تشکل‌ها به میدان بیایند باز برای حل مشکلات و حرکت در مسیر توسعه و آبادانی کم است چرا که امروز بار مسئولیت سنگینی بر دوش همگان قرار دارد که نیاز به تلاش مضاعف خواهد داشت.

رئیس‌جمهور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت مبارزه با قاچاق کالا، افزود: مبارزه با قاچاق با نیروی انتظامی است، اما اخیرا در شورای‌عالی امنیت ملی، تصریح کردیم که در خلیج‌فارس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز مسئولیت مبارزه با قاچاق را داشته باشد و حتما با این تصمیم شرایط در مبارزه با قاچاق بهتر از گذشته خواهد شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به موضوع ته‌لنجی‌ها، اظهار داشت: به وزیر کشور دستور داده شده تا با برنامه‌ریزی مناسب تصمیم عادلانه‌ای در این خصوص اتخاذ شود که به واسطه آن، هم زندگی مردم و کسانی که با این موضوع سر وکار دارند، تأمین شود و هم لطمه و صدمه‌ای به تولید ملی وارد نشود.

 

پهنای باند می‌خواهیم نه تنگنای باند

رئیس‌جمهور همچنین در دیدار برگزیدگان استان هرمزگان هم تعامل و گفت‌وگو را مهم‌ترین ویژگی فناوری ارتباطات نوین برشمرد و با تأکید بر اینکه «بپذیریم که دوران پهنای باند است، نه تنگنای باند»، اظهارداشت: از صنعت و فناوری و تأثیر آن بر سبک زندگی نمی‌توان فرار کرد اما قادریم از هویت خود دفاع کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: امروز صنعت و تحولات مربوط به دنیای ارتباطات چنان با زندگی ما مخلوط شده و سبک زندگی انسان‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده که به هیچ‌وجه نمی‌توانیم خود را از این دگرگونی‌ها جدا نگاه داریم. دیگر این اختیار را نداریم که بگوییم کدام‌یک از این تحولات و دستاوردهای ناشی از آن خوب است یا بد و حلال است یا حرام؛ ما وارد این فضا شده‌ایم و این تحولات بر ما تحمیل شده‌اند که اتفاقا فواید زیادی نیز داشته‌اند و البته باید در برابر آثار سوء آنها نیز از خودمان مراقبت کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: در نتیجه این تحولات سبک زندگی ما تغییر کرده و پس از این نیز تحت‌تأثیر تحولات آینده تغییر خواهد کرد، منتها ما اصول، عقاید، هویت و باورهایی داریم که باید از آنها حفاظت و مراقبت کنیم. مگر در دوران انقلاب صنعتی نتوانستیم از هویت‌مان دفاع کنیم. وقتی انقلاب صنعتی رخ داد نیز برخی‌ها فکر می‌کردند مدرسه و دانشگاه نوجوانان و جوانان ما را از خدا جدا می‌کند، اما مگر چنین اتفاقی افتاد؟ رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز ارتباطات در دنیای علمی با گذشته بسیار متفاوت است، گفت: امروز تمامی نقدهایی که به دولت می‌شود، با استفاده از همین وسایل ارتباطی بوده و افرادی که میانه خوبی با دولت نداشته و به ظاهر می‌گویند که نباید از این وسایل استفاده کنیم، بیشترین بهره‌برداری را از آنها علیه دولت دارند. روحانی گفت: ایستادم تا مردم از جزئیات بودجه مطلع شوند چون خزانه از آن مردم است. معتقدیم مردم باید نقد کرده و بدانند در کشور چه خبر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید