• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83141
+
-

افتتاح طرح‌های آب و برق در کهگیلویه و بویراحمد

وزیر نیرو در سفری یک روزه طرح‌های مهم این استان از جمله مجتمع آبرسانی دهدشت شرقی و تصفیه خانه آب آشامیدنی شهری سرفاریاب در شهرستان‌های کهگیلویه و چرام را افتتاح کرد

خبرخوان
افتتاح طرح‌های آب و برق در کهگیلویه و بویراحمد

برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر نیرو به کهگیلویه و بویراحمد شنبه صبح پس از استقبال رسمی «حسین کلانتری» استاندار و مسئولان و مقامات اجرایی استان با بازدید از نیروگاه برق در حال ساخت و خط ۱۳۲ کیلوولتی شاهد شهرستان بهمئی آغاز شد. 

به گزارش ایرنا، پست ۱۳۲ کیلوولتی بهمئی بیش از ۵۰ مگا‌ولت آمپر ظرفیت دارد و هدف از اجرای آن نیز پایداری شبکه برق شهرستان بهمئی و افزایش ظرفیت برای مصرف در بخش‌های مختلف است. 

«حسین کلانتری» در حاشیه بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برق استان افزود: تحقق پست ۱۳۲ کیلوولتی بهمئی و افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق منطقه از دیگر اهداف اجرای این طرح مهم به شمار می‌‌رود. وی ارزش سرمایه‌گذاری این طرح بزرگ را ۶۸۰ میلیارد ریال دانست و بیان کرد: این طرح با پیشرفت ۵۲ درصدی در بهار سال آینده مورد بهره‌‌برداری  قرار می‌گیرد. 

این پست برق که عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز شده، به منظور افزایش ضریب اطمینان و توسعه شبکه برق جهت مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی، افزایش پایداری و کاهش محدودیت‌های شبکه توزیع منطقه، افزایش تعداد فیدرهای خروجی و قابلیت مانور در شبکه توزیع و جبران افت ولتاژ شبکه ۳۳ کیلوولتی بهمئی در حال اجراست. مدیرعامل شرکت سهامی برق خوزستان ارزش سرمایه‌گذاری پست ۱۳۲ کیلو‌ولتی شهرستان بهمئی را افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

«محمود دشت بزرگ» اظهار کرد: خط ۱۳۲ کیلو‌ولتی بهمئی نیز با ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۶۸۰ میلیارد ریال بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارد. وی تصریح کرد: خط ۱۳۲ کیلوولتی دژکوه بهمئی به صورت دومداره تک‌سیمی به تعداد ۷۷ دستگاه دکل فلزی احداث خواهد شد.

«دشت بزرگ» از اهداف مهم اجرای این طرح را تامین برق مطمئن و پایدار در منطقه، تقویت پست ۱۳۲ کیلو‌ولتی ارجان و کاهش میزان خاموشی‌ها در این منطقه عنوان کرد. 


۲ پروژه آب‌رسانی شهری و روستای افتتاح شد

همچنین، با حضور وزیر نیرو، مجتمع آب‌رسانی دهدشت شرقی و تصفیه‌خانه آب آشامیدنی شهری سرفاریاب در شهرستان‌های کهگیلویه و چرام افتتاح شد.
 «رضا اردکانیان» در آیین افتتاح این طرح‌ها اظهار کرد: پروژه آب‌رسانی حومه شرقی دهدشت، آب آشامیدنی ۴۰ روستای شهرستان‌های چرام و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۵ هزار و ۷۲۰ نفر را تامین می‌کند.

وی طول خطوط انتقال آب شرب در این طرح را ۱۸ کیلومتر ذکر کرد که بیش از ۶۶ میلیارد ریال اعتبار برای احداث آن هزینه شده است. اردکانیان این طرح را یکی از پروژه‌های مناسب دولت در حوزه آب‌رسانی در جنوب غرب کشور دانست و گفت: بهره‌برداری از طرح‌های آب‌رسانی از اولویت‌های دولت است. 

وی تصفیه‌خانه شهر سرفاریاب چرام را از دیگر خدمات ماندگار دولت در شهرهای کوچک دانست و گفت: ۸۸ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شد. اردکانیان تصریح کرد: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۷۲۰ متر مکعب، جمعیت 5۲۰۰ نفری شهر سرفاریاب در چرام را پوشش می‌دهد و به مشکل افت فشار آب در این منطقه پایان می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید