• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83120
+
-

ظرفیت بالای گیلان در حوزه صنایع

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، ظرفیت‌های صنعتی استان را کم‌نظیر دانست و گفت: برای توسعه واحدهای صنعتی، قدم‌های خوبی برداشته شده است.به گزارش ایرنا «فرهاد دلق‌پوش» اظهارکرد: گیلانی‌ها در عرصه توسعه همواره درخشیده‌اند. در همین رابطه از 8 شرکت دنیا که به فناوری تولید الیاف کربن دست پیدا کرده‌اند، یک شرکت هم در گیلان قرار دارد که این محصول را تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: اولین کارخانه دارویی نانو سرطان و اولین کارخانه صفحه‌کلاچ در کشور هم در گیلان قرار دارد.دلق پوش با بیان این‌که استان به عنوان قطب اول سلولزی در کشور مطرح است، گفت: گیلان با ظرفیت تولید حدود 3 میلیون متر مکعب به عنوان قطب سلولزی کشور مطرح است. این میزان با واحدهایی که در حال آماده‌سازی برای بهره‌برداری هستند، افزایش خواهد یافت.این مسئول تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌‌های زیرساختی که در استان وجود دارد، در زمینه دارویی هم جایگاه خوبی داریم؛ ضمن این‌که در زمینه صنعت نساجی، گیلان از دیرباز به این صنعت مشغول بوده و در گذشته تولیدات آن به اروپا صادر می‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: در حال حاضر بخشی از این صنعت احیا شده و در حال احیای کامل آن هستیم.دلق پوش با اشاره به این‌که گیلان تنها تولید‌کننده قوطی‌های درب‌دار فلزی است، افزود: بزرگ‌ترین رادیاتورهای آلومینیومی در خاورمیانه را در گیلان داریم و بزرگ‌ترین مفتول‌های آلومینیومی در آینده در استان به بهره‌برداری خواهد رسید. این مسئول بیان کرد: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌اپ‌ها آمادگی کامل داریم، ضمن این‌که 2۹۴۸ واحد صنعتی هم در گیلان وجود دارد که دولت در جهت حفظ سطح تولید فعلی و توسعه اولویت‌ها گام بر می‌دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید