• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83097
+
-

۳۷ پروژه گردشگری در لرستان در دست اجرا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از در دست اجرا بودن ۳۷ پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری ۳۳۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در این استان خبر داد. به گزارش مهر، «امین قاسمی» بیان کرد: از ابتدای سال 97 تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات حوزه گردشگری پرداخت شده است. وی افزود: در این مدت برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۶۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

قاسمی به صدور ۱۹۸ موافقت‌اصولی در این مدت اشاره کرد و گفت: ۴۵ مجوز هم برای احداث تاسیسات گردشگری در استان صادر شده است. وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون همچنین 2 هتل و یک اقامتگاه بوم‌گردی در استان احداث شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان با اشاره به این‌که ۵ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۶۸۴ گردشگر داخلی از ابتدای سال ۹۷ تاکنون از جاذبه‌های گردشگری لرستان بازدید کرده‌اند، اظهار کرد: در این مدت 3136 گردشگر خارجی نیز لرستان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند.

 قاسمی به حضور مستمر تشکل‌های مردم‌نهاد لرستان در دوره‌های توانمندسازی استانی و منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: اردیبهشت امسال نیز لرستان میزبان سومین دوره توانمندسازی تشکل‌های مردم‌نهاد غرب کشور بود که به مدت 2 روز با حضور بیش از ۵۰ نفر برگزار شد.

به گفته این مسئول، همچنین برگزاری دوره توانمندسازی مدیران و کارکنان تاسیسات گردشگری برای ۱۵۰ نفر و برگزاری دوره توانمندسازی جوامع محلی به تعداد ۱۰۰ نفر از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در حوزه گردشگری لرستان طی یک سال و نیم اخیر بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید