• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83055
+
-

همایش 3 ساله‌های حسینی در قم

همایش 3 ‌ساله‌های حسینی همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) با حضور جمعی از مادران قمی و دختران خردسال آنها در شبستان  امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)‌ برگزار شد.

به گزارش ایرنا، استاد حوزه علمیه قم در این همایش با بیان این‌که موثرترین حرکت برای احیای امر به ‌معروف و نهی از منکر حفظ شعائر اسلامی است، افزود: عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) بالاترین ارزش به شمار می‌آید.
حجت‌الاسلام ‌و المسلمین «سید حسین مومنی» با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم بیان کرد: این واقعه سبب وحشت وهابیت شده و وهابی‌ها زبان به اعتراف گشودند که این حرکت ریشه وهابیت را از بین خواهد برد.

وی با بیان این‌که اجتماع 3 ساله‌های حسینی که به یاد سیدالشهدا و کودک 3 سال آن حضرت ترتیب یافته نیز به همین صورت است، گفت: در بسیاری از نقاط دنیا و همچنین در همه شهرها و بلاد کشور این همایش در حال انجام است.
مومنی اظهار کرد: شور حسینی در جامعه به وجود آمده و این خود یک علت موثر برای تحقق امر به ‌معروف و نهی از منکر است، چون اقامه شعائر دینی که راس آن سوگواری برای امام حسین(ع) است، بهترین راه برای از بین بردن منکر و تحقق معروف در جامعه است.

در روز شهادت حضرت رقیه شهر قم یکپارچه در سوگ است و صحن‌های حرم کریمه اهل‌بیت شاهد حضور هیات‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی بود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید