• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83042
+
-

افزایش ۱۴۷ کیلومتری بزرگراه‌های اردبیل

معاون امور عمرانی استاندار: افزوده شدن سالانه ۵۰ کیلومتر به بزرگراه‌های استان از جمله اقدامات در نظر گرفته‌شده زیرساختی است

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به توسعه صنعت گردشگری و افزایش ایمنی محورهای مواصلاتی از احداث ۱۴۷ کیلومتر بزرگراه در استان خبر داد. به گزارش مهر «مسعود امامی‌یگانه» با بیان این‌که در 3 سال آینده زیرساخت‌های گردشگری اردبیل به صورت چشمگیری بهبود پیدا خواهد کرد، گفت: افزوده شدن سالانه ۵۰ کیلومتر به بزرگراه‌های استان از جمله اقدامات در نظر گرفته‌شده زیرساختی است.  

وی از در دست اجرا بودن احداث ۱۴۷ کیلومتر بزرگراه در اردبیل نیز خبر داد و گفت: ارتقای فرودگاه‌های اردبیل برای بهبود خدمات ارائه‌شده گردشگری ضروری بوده و برای تحقق این مهم و برای توسعه فرودگاه اردبیل ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. به گفته امامی‌یگانه اجماع نظر مثبتی در دستگاه‌های مختلف اجرایی استان اردبیل وجود دارد که گردشگری به عنوان قطب اول توسعه منطقه قلمداد شده و از ارتقای زیرساخت‌های این بخش حمایت شود.  

به گفته این مسئول توجه به زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل و رفع نقاط حادثه‌خیز استان در دست اقدام بوده و راه‌آهن اردبیل نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات استان در 2 سال اخیر با پیشرفت چشمگیری همراه شده است. معاون امور عمرانی استاندار از در دست اجرا بودن ساخت ۱۰ هتل مجلل در اردبیل هم خبر داد و گفت: عملیات احداث راه‌های گردشگری استان به طول ۶۰ کیلومتر نیز در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به اردبیل آغاز خواهد شد. 


توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های استان اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم با بیان این‌که امسال پروژه‌های خوبی در استان در حال اجرا داریم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها پروژه اردبیل به سرچم است که برنامه‌‌ریزی شده در سفر ریاست جمهوری 20 الی 23 کیلومتر از این محور افتتاح شود. «محبوب حیدری» با بیان این‌که پروژه مهم دیگر باند دوم اردبیل – آستاراست، عنوان کرد: مطالعات این محور تمام شده و در حال گرفتن مجوز برای انتخاب پیمانکار هستیم. 

8 الی 10 کیلومتر از پروزه رضی به امیرکندی هم در سفر ریاست جمهوری بهره‌برداری خواهد شد. پروژه دیگر که برای اهالی گرمی و بیله‌سوار حیاتی است محور گرمی به بیله‌سوار است که مجوزهای لازم از وزارتخانه گرفته شده و نزدیک به 180 میلیارد تومان برآورد هزینه شده و در حال برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار هستیم. 

حیدری ادامه داد: علاوه بر این‌ها باند دوم پارس‌آباد به سربند نیز با 2 پیمانکار و با پیشرفت خوبی در حال اجراست و در مورد پروژه باند دوم اردبیل به مشگین‌شهر، تمامی سعی و تلاشمان این است که این محور به طول 25 کیلومتر در سفر ریاست جمهوری افتتاح شود و به بهره‌برداری برسد.  این مسئول با اشاره به پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور مشگین‌شهر به قینرجه گفت: طبق برنامه‌ریزی تا پایان فصل کاری امسال 5 /2 کیلومتر این محور تمام می‌شود و به مردم مشگین‌شهر تحویل خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید