• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83006
+
-

سرقت اینترنتی حساب بانکی

   در ماه‌های اخیر میزان سرقت اینترنتی حساب‌های بانکی (فیشینگ) در حالی افزایش یافته که قربانیان، امیدی به بازگشت پول‌های خود ندارند.
   فیشینگ تلاش برای به‌دست‌آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و... از طریق جعل یک وب‌سایت، پیامک و آدرس ایمیل است و سودجویان پس از دریافت این اطلاعات به راحتی می‌توانند حساب‌های بانکی افراد را خالی کنند.
   کلاهبرداران برای فیشینگ و خالی‌کردن حساب مردم از موضوع‌های جذاب و احساسی مانند کارت سوخت، قطع یارانه، سبد حمایتی خانوار و خرید شارژ اینترنت رایگان سوءاستفاده کرده و پیشنهادهای جذابی مانند تخفیفات عجیب و غریب، برنده‌شدن در مسابقات و اینترنت رایگان برای دریافت این اطلاعات و رسیدن به هدف خود مطرح می‌کنند.
   در این روش معمولا فردی خوش‌صحبت با فریبکاری و دادن وعده‌های دروغین، از 3 شیوه تلفن، ایمیل و پیامک اطلاعات حساب‌های بانکی افراد را دریافت کرده و برای دستیابی به این هدف موضوعاتی مانند برنده‌شدن جوایز یا امور خیریه را مطرح می‌کند.
   یکی از آخرین فرصت‌ها و بسترها برای کلاهبرداری‌های فیشینگ، ارائه تخفیف برای پیامک‌های خدمات بانکی است. در شیوه‌های جدید فیشینگ معمولا عملیات بانکی به‌درستی انجام شده و حتی پیامک مربوط به کسر مبلغ مورد نظر نیز برای قربانی ارسال می‌شود.
   فریب اینترنت رایگان را نخورید و در کافی‌نت‌ها و مکان‌های عمومی، اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی خود را افشا نکرده یا پرداخت بانکی انجام ندهید.
  به پیامک‌ها و ایمیل‌های تبلیغاتی توجه نکنید و پیش از بازکردن پیام از واقعی‌بودن آن مطمئن شوند؛ هیچ وقت هیچ بانک به مشتریان ایمیل نمی‌زند که برای گرفتن جایزه، اطلاعات بانکی خود را وارد کنند.
   استفاده از رمز دوم یکبار مصرف برای کاهش فیشینگ و تخلف اینترنتی نیز با اقبال مواجه نشده و هنوز ابهاماتی در زمینه نحوه رسیدن رمز دوم یکبار مصرف (از طریق پیامک و نرم‌افزار یا سایر روش‌ها) به‌دست مشتری وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید