• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82946
+
-

دیپلماسی

ابتکاری از آمریکایی‌ها ندیدیم
رئیس مجلس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره با تأکید بر اینکه هیچ ابتکاری در عرصه سیاست خارجی از آمریکایی‌ها ندیده‌ایم، از ایجاد نظام امنیتی جدید در منطقه استقبال و تصریح کرد: دستگاه حکومتی آمریکا باید متوجه باشد که رفتارشان باعث مسئله‌سازی در منطقه می‌شود. این هم برای خودشان هزینه‌بر است و از سویی دستاوردی ندارد. 
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی افزود: ترامپ انتخابات جدید را در پیش دارد و باید دید که تاکنون چه دستاورد و توفیق خارجی داشته است؛ توافق هسته‌ای را بر هم زد ما هم به تناسب آن گام‌هایی را در مسئله هسته‌ای برداشتیم، مذاکره با کره‌شمالی چه دستاوردی داشته است؟ ترامپ یک معامله قرن اعلام کرد که آن هم در وسط کار سقط جنین شد و هیچ‌کس آن را نپذیرفت.

  افزایش همکاری ایران با دیده‌بان هسته‌ای
مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه تأکید کرد که همکاری ایران با دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل بهبود یافته است. 
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کرنل فروتا درباره ادعاهایی مبنی بر یافتن ذرات اورانیومی از محلی در تهران، بدون ارائه جزئیات به خبرنگاران گفت که «برخی تعاملات انجام شده و اکنون نیز انجام می‌شود» و این تعامل جدید در راستای درخواستش از ایران در‌ماه سپتامبر بوده است. او اضافه کرد: این پیشرفت، نتیجه دیدار با مقامات ارشد متعدد ایرانی در هفته‌های اخیر است و یک روند ادامه‌دار است؛ من نمی‌توانم از پیش قضاوت کنم که چطور پایان خواهد یافت. این تعامل به‌معنای آن نیست که تمامی مسائل را در بر می‌گیرد، اما گامی در مسیری درست است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید