• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82898
+
-

جذب اعتبار برای پروژه‌‌های آبخیزداری استان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: 26 میلیارد تومان برای اجرای 26 پروژه آبخیزداری در استان در نظر گرفته شده که تاکنون 13.5 میلیارد تومان آن جذب شده است. 

به گزارش فارس «عبدالحسین محمدی» با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف آبخیزداری در استان مرکزی اظهار کرد: امسال از محل صندوق توسعه ملی 33 میلیارد تومان برای اجرای انواع پروژه‌های آبخیزداری به استان مرکزی تخصیص یافت.
وی درباره موارد مصرف این اعتبار 26 میلیارد تومانی بیان کرد: این اعتبار برای اجرای گابیون‌بندی، خشکه‌چینی، سنگ و ملات و ساخت بند خاکی در 30 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان استفاده می‌شود. با اجرای این پروژه‌ها بیش از 10 میلیون متر مکعب از رواناب‌های سطحی حاصل از بارندگی امسال کنترل می‌شود که در تغذیه منابع آب زیرزمینی و قنات‌ها تاثیر زیادی دارد.

محمدی اظهار کرد: از ابتدای سال 2 طرح آبخیزداری در شهرستان‌های تفرش و شازند تکمیل و در هفته دولت به بهره‌برداری رسید. بقیه پروژه‌های آبخیزداری استان نیز تاکنون حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در تلاش هستیم تا دهه فجر تکمیل شوند و به بهره‌برداری برسند. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح‌های آبخیزداری در 12 هزار و 700 نقطه استان، پروژه‌های آبخیزداری با اعتبار نزدیک به 85 میلیارد تومان اجرا شده‌‌اند. محمدی افزود: در سیل اخیر نزدیک به 60 تا 70 سازه قدیمی آبخیزداری در استان آسیب دید.

 بر همین اساس از اعتبارات استانی 4 میلیارد تومان برای بازسازی و مرمت این سازه‌ها و دیگر سازه‌های قدیمی آبخیزداری استان در نظر گرفته شد که تاکنون 15 مورد از سازه‌های آسیب‌دیده آبخیزداری استان بازسازی و مرمت شده است. وی اظهار کرد: از مجموع اعتبار 33 میلیارد تومانی پروژه‌های آبخیزداری استان، 950 میلیون تومان برای جنگلکاری و یک میلیارد و 400 میلیون تومان نیز برای کپه‌کاری و بذرکاری در نظر گرفته شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید