• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82855
+
-

رهبر معظم انقلاب اسلامی:

نباید اجازه داد حقایق دفاع مقدس فراموش شود

کنگره ملی نقش امام خمینیره در دفاع مقدس و بزرگداشت «۶۲۰۰ شهید استان مرکزی »  در اراک برگزار شد

کنگره
نباید اجازه داد حقایق دفاع مقدس فراموش شود

 کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و بزرگداشت شهدای استان مرکزی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصلای بیت المقدس اراک برگزار شد. به گزارش تسنیم، در این مراسم جمعی از مسئولان لشکری و کشوری، استانی و خانواده معظم شاهد و ایثارگر و اقشار مختلف مردم استان مرکزی حضوری چشمگیر داشتند. 


بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی 

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی که در ۸ مهر ۹۸ برگزار شده بود، در محل این همایش در اراک منتشر شد.  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تاکید بر لزوم جمع‌آوری خاطرات گرانبهای پدران، مادران و همسران شهدا افزودند: شهادت، موهبت و امتیازی است که خداوند متعال نصیب این برجستگان کرده است و شرح حال و زندگانی شهیدان، جانبازان و رزمندگانی که در این مسیر درخشان قرار دارند، سراسر درس  و نشان‌دهنده مراتب بالای معنوی آنان است.  رهبر انقلاب اسلامی برجسته‌تر و درخشنده‌تر شدن یاد شهیدان را روحیه‌بخش، امیدبخش و جهت‌بخش خواندند و بیان کردند: از جمله مواردی که باید در ثبت خاطرات خانواده‌های شهدا موضوع سوال و بررسی قرار بگیرد، انگیزه‌های آنان از موافقت با حضور فرزندان و همسرانشان در میدان جهاد در راه خداست. ایشان انگیزه شهیدان از جهاد را کسب رضای الهی و کر و نام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام برشمردند و گفتند: نباید اجازه داد این حقایقِ برجسته، کهنه و فراموش شود، و یا مجالی برای انکار آنها به ‌وجود آید، همچنان‌که امروز برخی افراد، پاره‌ای از بیّنات انقلاب را صراحتاً انکار می‌کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: برگزاری این‌گونه اجتماعات و گردهمایی‌ها نباید پایان کار تلقی شود، بلکه باید به مثابه آغاز راه در آشنا کردن جوانان و نوجوانان با معارف انقلاب و دفاع مقدس باشد.


حرکت برای گام دوم انقلاب 

 آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در این مراسم با اشاره به اهمیت کنگره نقش امام(ره) گفت: خدا را شاکریم که در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی، کنگره ملی 6200 شهید گلگون کفن جمهوری اسلامی ایران از دیار امام(ره)، دیار آفتاب، دیار عاشقان و دوستداران ولایت را برگزار می‌کنیم. 

وی افزود: در آستانه گام دوم انقلاب با امام‌خمینی(ره) و شهیدان خود پیمان می‌بندیم، برای گام دوم و 40 سال آینده براساس راهبردهای رهبر فرزانه انقلاب حرکت کنیم.  نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: این کنگره به مناسبت بزرگداشت شهدا برگزار شده، در طول 5 سال گذشته استان مرکزی تلاش‌های گسترده‌ای برای برگزاری مطلوب این کنگره داشته تا بانک اطلاعاتی از شهدا و امام(ره) در 21 جلد کتاب، حدود 130 اثر، 10 اثر مربوط به امام راحل و صدها آثار هنری و غیرهنری از همه قشرها فراهم شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این مراسم با اشاره به شخصیت حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام توانست با تکثیر روح خود در پیکر جامعه سدی مستحکم و شکست‌ناپذیر بسازد پس این یک شخصیت جهانی است.

سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» افزود: دفاع مقدس یعنی جنگ، دفاعی که با شهادت این شهیدان عزیز که 6200 ستاره از ستارگان کهکشان راه نوری بودند شکل گرفت با ابتکار عمل امام پیروزمندانه خاتمه یافت.


رونمایی از پوستر آیت‌الله شهید  حاج مصطفی خمینی

در جریان برگزاری کنگره نقش امام(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد پوستر آیت‌الله شهید حاج مصطفی خمینی رونمایی شد.

آیین رونمایی و ابطال تمبر یادبود کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) نیز با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی زمینی سپاه و مسئولان ارشد استان مرکزی برگزار شد.


رونمایی از مجموعه کتاب‌های کنگره  نقش امام(ره) 

با حضور‌ سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی»‌ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجموعه کتاب‌های کنگره ملی نقش امام(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی که در چند ماه اخیر تدوین، گردآوری و چاپ شده بود، رونمایی شد.

تدوین این مجموعه کتب از جمله اقدامات فرهنگی انجام‌شده ذیل کنگره نقش امام(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی بود که از جمله این کتاب‌ها می‌توان به تدوین 21 جلد دانش‌نامه جامع شهدای استان مرکزی، تدوین 3 عنوان کتاب با محوریت کربلایی کاظم ساروقی اشاره کرد. 


 اجرای ۳۶۲ طرح محرومیت‌زدایی 

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ۳۶۲ طرح محرومیت‌زدایی در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی از برنامه‌های اصلی این کنگره بود.

سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» افزود: ۵۶ طرح از مجموع این طرح‌ها در بخش‌های انتقال و لایروبی قنوات، ۸۰ طرح فرهنگی از جمله ساخت و مرمت مجتمع‌های فرهنگی، یادمان‌های شهدا و ساخت مسجد، ۹۳ طرح آموزشی از قبیل ساخت و مرمت مدارس، ۵۹ طرح ساخت خانه محروم، ۱۳۴ طرح ساخت و مرمت مراکز پزشکی و بهداشتی، ۳۹ طرح اشتغال‌زایی و ۲۲ طرح نیز ساخت پل و جاده‌های روستایی است.

وی ادامه داد: طرح‌های محرومیت‌زدایی کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی و 6۲۰۰ شهید استان مرکزی با مشارکت سپاه روح‌الله، خیران و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی، ساخته و به بهره‌برداری رسیده است. 

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی کرد: ساخت ۲۴ خانه مسکونی برای خانواده‌های شهدای فاطمیون در دلیجان و خانه محرومان و عالم در نقاط مختلف استان، طرح‌های مختلف راه‌سازی، جاده‌های روستایی، پل، جدول‌گذاری کوچه‌های روستایی و حاشیه‌ای شهرها از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی این نهاد انقلابی است که به بهره‌برداری رسید.
سردار کریمی بیان کرد: اهدای 6۲۰۰ بسته نوشت‌افزار به دانش‌آموزان کم‌بضاعت، تجهیز ۱۸۰ خانه روستایی و تامین ۶۲۰ جهیزیه از دیگر طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی به‌عنوان زیرمجموعه کنگره نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی 6۲۰۰ شهید استان مرکزی است.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: برگزاری این کنگره از 5 سال قبل در استان کلید خورد و تاکنون ۱۷ اجلاسیه قشرهای مختلف استان برگزار و بیش ۱۳۰ کتاب و ۲۱ دانش‌نامه و 3 کتاب ویژه کربلایی کاظم ساروقی تدوین و ۸۶۱ یادواره برگزار و ۳۲ فیلم کوتاه 
تولید شد.
سردار کریمی بیان کرد: استان مرکزی بیش از ۵۰ هزار رزمنده در دفاع مقدس اعزام و6۲۰۰  شهید، ۱۴ هزار و ۲۰۰ جانباز، ۲۲۶ جاویدالاثر و ۷۶۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در ۳۴ عملیات مختلف در طول جنگ تحمیلی و در عملیات‌های مختلف بعد از جنگ و در دفاع از حریم اهل بیت(ع) نقش موثر داشته است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید