• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82840
+
-

اهالی روستای سلخ قشم خواستار برخورد جدی با عاملان ضرب و شتم و شکنجه نوجوان افغانستانی هستند

تکذیب قتل نوجوان افغانستانی در قشم


به‌دنبال انتشار فیلمی از شکنجه یک نوجوان افغانستانی در روستای سلخ قشم، عاملان این حادثه هولناک دستگیر شدند. هر چند برخی در شبکه‌های اجتماعی خبر از قتل پسر نوجوان داده بودند اما دادستان قشم این خبر را تکذیب کرد.
به‌گزارش همشهری، از چند روز پیش کلیپی در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود که از صحنه شکنجه یک نوجوان افغانستانی حکایت دارد. در این کلیپ پسر نوجوان درحالی‌که دست و پایش بسته است و روی بدنش آثار شکنجه و ضرب و جرح وجود دارد، روی زمین افتاده و فردی که در حال فیلمبرداری از اوست می‌گوید:«‌باز هم چنین‌کاری می‌کنی‌؟» که پسر نوجوان می‌گوید«نه» و فیلمبردار از او می‌خواهد که بگوید« غلط کرده‌ام».
به‌دنبال انتشار این فیلم‌، شایعات نیز به سرعت گسترش یافت و عده‌ای مدعی شدند که پسر نوجوان بر اثر شکنجه جان باخته است. عده‌ای نیز گفتند که این پسر نوجوان به‌خاطر متلک‌گویی به همسر رئیس شورای روستا، توسط اقوام وی ربوده و شکنجه شده است؛ شایعاتی که پیگیری خبرنگار همشهری نشان داد، همه آنها دروغ است. اما حقیقت ماجرا چه بود؟
یکی از اهالی روستای سلخ قشم که از همان ابتدا پیگیر ماجرا بوده و نمی‌خواهد نامش فاش شود در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: ماجرا به حدود 14روز پیش برمی‌گردد. آن روز، زنی که در حال عبور از یکی از کوچه‌ها بود ناگهان شروع به سر و صدا و فحاشی به پسر نوجوانی می‌کند که پشت‌ سرش در حرکت بود. وقتی مردم جمع می‌شوند، آن زن می‌گوید که پسر نوجوان پشت‌ سرش راه افتاده و برایش ایجاد مزاحمت کرده و به همین دلیل شروع به سر و صدا کرده است. آن روز نوجوان افغانستانی به‌دنبال سر و صداهای این زن فرار کرد اما روز بعد تعدادی از اقوام زن، سراغ وی رفته و او را ربودند. سپس شکنجه‌اش کرده و رهایش کردند تا اینکه شنیدیم، پسر نوجوان اخراج شده و به کشورش برگشته است. پس از آن بود که کلیپ این ماجرا پخش شد و اسم روستای ما سر زبان‌ها افتاد.
مرد جوان ادامه می‌دهد: خودم یکی از مسئولان روستا هستم و به جرأت می‌توانم بگویم که همه مردم روستا از این حادثه عصبانی هستند. چرا که مهاجران افغانستانی سال‌هاست که در کنار مردم روستای سلخ با خوبی و خوشی زندگی می‌کنند. ما و آنها پیشینه فرهنگی مشترکی داریم و از طرفی مردم روستای سلخ، مردمی آرام و مهماندوست هستند و چنین اتفاقی سابقه نداشته است. برخی‌ها مدعی شده‌اند که پسر نوجوان به همسر رئیس شورای روستا متلک گفته که این گفته‌ها دروغ است و آن زن همسر رئیس شورای روستا نیست. همچنین بیشتر مردم روستای سلخ ماهیگیر هستند و مهاجران افغانستانی در کنار آنها کار می‌کنند و هیچ مشکلی با هم نداریم. از سوی دیگر سلخ، یک روستای توریستی است و گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان به اینجا می‌آیند و چنین اتفاقاتی می‌تواند ضربه زیادی به اقتصاد روستا بزند. به همین دلیل مردم روستا خواهان رسیدگی جدی به این ماجرا و برخورد قاطعانه با کسانی هستند که نوجوان افغانستانی را شکنجه کرده و با انتشار فیلم، باعث ضربه زدن به روستای سلخ شده‌اند.
در همین حال رضا صفایی، دادستان قشم نیز با تأیید ضرب و شتم نوجوان افغانستانی، خبر قتل او را تکذیب کرد و گفت که متهمان پرونده شناسایی و دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید