• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82825
+
-

نان در اصفهان گران شد

بازار
نان در اصفهان گران شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان از تصویب و ابلاغ افزایش قیمت نان در این استان خبر داد.
«ایرج موفق» در گفت‌وگو با ایرنا بدون اشاره به میزان افزایش قیمت، اظهار کرد: افزایش قیمت نان در استان اصفهان در جلسه مشترک ستاد تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان در استانداری، مصوب و از هشتم مهر امسال ابلاغ شد.

وی با بیان این‌که براساس ابلاغیه ستاد تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان کشور، این موضوع به کمیته کارشناسی در استان ارجاع شد، گفت: قیمت‌های مصوب و نهایی به‌منظور کمک به مصرف‌کنندگان، از قیمت‌های کارشناسی شده پایین‌تر است.
موفق با تاکید براین‌که قیمت‌های جدید نان در اصفهان از سقف‌های ابلاغی کشوری نیز کمتر است، اضافه کرد: قیمت‌های مصوب به تایید کارگروه آرد و نان در استانداری اصفهان رسید و به فرمانداری‌ها و اتحادیه‌های مربوطه ابلاغ شد.

پیگیری از اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف اصفهان درباره میزان قیمت‌های افزایش یافته تا لحظه مخابره خبر به نتیجه نرسید، با این حال، برخی شنیده‌ها حاکی از افزایش ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی قیمت نان در اصفهان است.
از مهر امسال قیمت نان در نانوایی‌های آزادپز و یارانه‌پز تهران نیز افزایش یافت.
مهر سال گذشته نیز قیمت نان در استان اصفهان حدود ۱۰ درصد افزایش یافت، هرچند به گفته «اسرافیل احمدیه» رئیس وقت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، این مقدار افزایش قیمت چندان مورد قبول نانوایان نبود و آنها خواهان افزایش بیشتری بودند.
قبل از سال ۹۷، آخرین مصوبه شورای آرد و نان برای نرخ‌گذاری نان، مربوط به آذر سال ۱۳۹۳ بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید