• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82814
+
-

اولویت‌های پژوهشی استان در سال ۹۸

محورها و اولویت‌های پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۸ با نظر اکثریت اعضای کارگروه پژوهش این استان اعلام شد.
به گزارش تسنیم، اعضای کارگروه آموزش، پژوهش و نوآوری کهگیلویه و بویراحمد 9 محور و 62 اولویت اصلی پژوهشی این استان در سال 98 را تصویب و اعلام کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظام درآمد هزینه، اقتصاد دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوین، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط‌ زیست و توسعه پایدار، آمایش سرزمینی و سکونتگاهی، توسعه گردشگری، ملاحظات امنیتی دفاعی در توسعه و امور سلامت و رفاه اجتماعی از اولویت‌های پژوهشی است.

«حسین کلانتری» اولویت‌های پیشنهادی امسال در حوزه پژوهش را 26 مورد بیان کرد و افزود: تمام این موارد در کارگروه‌های چهارگانه شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان با کار کارشناسی و تخصصی تعیین و ارائه شده است.
وی با بیان این‌که ظرفیت‌ها، داشته‌ها و مزیت‌ها و همچنین مشکلات و کمبودها استان باید در کنار همدیگر دیده شوند ادامه داد: محورها و اولویت‌ها با توجه به مشکلات شناسایی‌شده موجود تعیین شده است.

کلانتری با بیان این‌که دانشگاه یاسوج باید محور انجام مطالعات و پژوهش‌ها باشد، خاطرنشان کرد: دیگر دانشگاه‌های استان از جمله علوم پزشکی، علمی کاربردی، فرهنگیان، پیام نور و آزاد اسلامی ملزم به همکاری هستند.
کلانتری خواستار رعایت قانون و نظارت در پژوهش‌ها شد و افزود: ضروری است هر گونه اظهار نظر به صورت کامل کارشناسی‌شده و فنی باشد و در واقع به مسیر تخصصی برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی کمک کند.

وی وضع اعتبار پژوهشی در بودجه عمرانی و جاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هر گونه کار پژوهشی باید متناسب با ظرفیت‌های موجود و برای کمک به رفع نیازها باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید