• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 13 مهر 1398
کد مطلب : 82769
+
-

توسعه املش بر مبنای ظرفیت‌های روستایی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به ساختار روستامحور املش بیان کرد: توسعه متوازن در این شهرستان باید بر مبنای روستامحوری باشد.به گزارش ایرنا «آرش فرزام صفت» در جلسه کارگروه رفع موانع تولید این شهرستان اظهار کرد: لازم است تا با نگاهی کارآمد و هم‌افزایی مستمر، شاخص برخورداری املش را به جایگاه واقعی خود نزدیک کنیم.

وی با بیان این‌که ساختار جمعیتی املش، روستامحور است که شاخصه‌ای مثبت تلقی می‌شود، افزود: توسعه این شهرستان باید بر اساس ظرفیت‌‌های موجود باشد.معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ارائه برنامه‌های حوزه اشتغال از سوی جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی اظهار کرد: این شهرستان در محصول چای، فندق و مرکبات جایگاه ویژه‌ای نه تنها در استان، بلکه در کشور دارد و می‌تواند وضعیت این جغرافیا را متحول کند.

فرزام صفت برخورداری از صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و فراوری در این شهرستان را یک ضرورت دانست و گفت: نباید نسبت به سرمایه‌ای که قابلیت تبدیل به ثروت دارد، بی‌تفاوت بود.معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با بیان این‌که با جدیت پیگیر تحقق تسهیلات رونق تولید طی سال جاری هستیم، افزود: با توجه به شعار امسال، انتظارات از سیستم بانکی دوچندان است. دولت در این خصوص سرفصل‌هایی از قبیل اشتغال پایدار روستایی، تسهیلات اشتغال فراگیر، مشاغل خانگی، بند الف تبصره ۱۸ و تبصره ۱۶ نهادهای حمایتی را تعریف کرده است. 

سعی داریم از این محل واحدهایی که دچار مشکل هستند را به چرخه تولید برگردانیم. وی بر لزوم تعامل همه دستگاه‌های اجرایی برای توسعه شهرستان تاکید کرد و گفت: آن دسته از بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی که نسبت به توسعه استان بی‌تفاوت هستند، باید تغییر رویه بدهند تا مجبور نباشیم آنها را به مردم معرفی کنیم.در این جلسه به مشکلات ۱۲ واحد تولیدی رسیدگی و تسهیلات برای ۴۵ واحد دیگر نیز مصوب شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید