• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 11 مهر 1398
کد مطلب : 82606
+
-

یحیی و پرسپولیس قلعه و منصوریان

یحیی و پرسپولیس قلعه و منصوریان

هفته ششم از لیگ برتر باشگاه‌های ایران فردا (جمعه) آغاز می‌شود و همان فردا هم به پایان می‌رسد تا لیگ به تعطیلی 17روزه برود. مهم‌ترین بازی‌های فردا شهرخودرو‌-پرسپولیس در مشهد و سپاهان-‌ذوب‌آهن در اصفهان هستند اما اینجا می‌توانید درباره هر 8بازی چند خطی بخوانید.
  شهرخودرو - پرسپولیس
تیم‌های سوم و چهارم جدول از ساعت18:15در مشهد کار خود را آغاز می‌کنند. پرسپولیس 9امتیازی سال گذشته هم تا این مقطع دقیقا همین مقدار امتیاز داشت اما 2شکست مقابل رقبای اصلی برای هواداران چندان قابل‌هضم نیست. اگر این 2 باخت در مشهد به 3باخت برسد دیگر باید پرسپولیس را در شرایط بحرانی فرض کرد. آمارهای متریکا از 5هفته گذشته نشان می‌دهد شهرخودرو در زمینه مالکیت توپ، دقت پاس و پیروزی در نبردهای زمینی و هوایی از پرسپولیس بهتر عمل کرده است. تنها شاخصه‌ای که پرسپولیس در آنها برتر از حریف عمل کرده شوت به دروازه بوده است. با این حال شهرخودرو 6گل زده و پرسپولیس فقط 3گل. سوای رویارویی یحیی گل‌محمدی با تیم سابقش، محرومیت شجاع خلیل‌زاده هم از نکات مهم این بازی است.
 پیکان - نفت مسجدسلیمان
5بازی و 5تساوی مقابل حریفانی که اکثر آنها از مدعیان قهرمانی این فصل هستند شاهکار مسجدسلیمانی‌ها طی 5هفته ابتدایی بوده است. این تیم با تاکتیک‌های دفاعی‌اش فردا مهمان پیکان است که دومین خط حمله موفق لیگ را تا این هفته داشته. باید دید پیکانی‌ها این بازی را پرگل می‌کنند یا تیم مهمان عادت کم‌گل بودن را همراه خودش به این بازی هم می‌آورد.
  شاهین بوشهر - فولاد
جواد نکونام و عبدالله ویسی؛ 2چهره جوان روی نیمکت 2تیمی که در نتیجه‌گیری طی هفته‌های گذشته کاملا متفاوت عمل کرده‌اند. جدال این دو تیم جنوبی باید برنده داشته باشد وگرنه هیچ‌یک از دو مربی جوان را در پایان بازی خندان نخواهیم دید. آیا شاهین بعد از مصاحبه عجیب و غریب ویسی و الفاظی که به شاگردانش نسبت داد، به‌خودش آمده است؟
  تراکتور - پارس‌جنوبی
فراز کمالوند یک‌بار دیگر به شهر رویاهایش می‌آید. او محبوب‌ترین مربی ایرانی نزد تبریزی‌هایی است که حالا برای حفظ رتبه‌شان در صدر جدول به بردن همین مربی محبوب نیاز دارند. خط حمله تراکتور با 3گل زده طی 5بازی یکی از ناموفق‌ترین خطوط حمله در لیگ جاری بوده اما خط دفاعی و رشید مظاهری جور این کم‌کاری را کشیده‌اند تا تراکتور با دوازدهمین خط حمله لیگ دومین تیم جدول باشد. دنیزلی قول داده بود تراکتور واقعی را از هفته پنجم به بعد به همه نشان بدهد. حالا موعد عمل کردن به قول و قرارهاست. بسم‌الله افندی.
   نساجی - ماشین‌سازی
رضا مهاجری فصل گذشته از ماشین‌سازی یک تیم محکم و استاندارد ساخته بود که به سختی تسلیم حریفان می‌شد. او حالا روی نیمکت نساجی می‌نشیند و ماشین‌سازی هم زیرنظر رسول خطیبی تبدیل به تیمی شده که یا 6گل می‌خورد یا هر 6دقیقه یک‌بار بازی را متوقف می‌کند تا 6گل نخورد! نتیجه طبیعی این بازی پیروزی نساجی است اما از اتفاقات غیرطبیعی نباید غافل شد.
  سپاهان - ذوب‌آهن
سپاهان بدون گل خورده و بدون باخت در صدر جدول است، ذوب‌آهن بدون برد در انتهای جدول. سپاهان هفته گذشته پرسپولیس را در تهران برد اما ذوب‌آهن در میزبانی از استقلال که این روزها - لااقل روی کاغذ - ضعیف‌تر از پرسپولیس بوده است در آخرین دقیقه از شکست فرار کرد. به این ترتیب 2 تیم با شرایطی کاملا متفاوت به داربی اصفهان رسیده‌اند. اما همه این دلایل برای آنکه سپاهان را از پیش برنده بدانیم کافی نیست. منصوریان و قلعه‌نویی علاوه بر حساب‌وکتاب‌های لیگ و جدول، خرده‌حساب‌های خاص خودشان را هم دارند و هیچ کدام در این بازی به‌راحتی « بباز» نیستند.
   نفت آبادان - سایپا
حال برزیلی‌ها اصلا خوش نیست. آنها نه پولی گرفته‌اند و نه امیدی به پول گرفتن دارند. صحبت‌های وزیر نفت هم آب پاکی را روی دست‌شان ریخته که قرار است اسم نفت از صحنه فوتبال حرفه‌ای کاملا پاک شود. با این حال طلایی‌پوشان شروع خوبی در لیگ داشته‌اند و با 8امتیاز از 5بازی در رتبه ششم قرار دارند. یعنی یک امتیاز بیشتر و یک رتبه بالاتر از سایپا که فردا برای رویارویی با آنها به آبادان می‌رسد. سایپا هم بردهای خوبی داشته اما چون ترکیب جوانی دارد در اوج نمی‌ماند و به وقتش خوب می‌بازد.
   استقلال - گل‌گهر
هر جوری که حسابش را بکنیم دیگر زمان ثبت نخستین پیروزی استراماچونی در لیگ‌برتر فرا‌رسیده است. آبی‌ها وسط هفته در جام‌حذفی گل ریحان را بردند و طلسم پیروز نشدن را شکستند. گل‌گهر هم حریف آسانی است که سرمربی‌اش حتی قبل از بازی می‌داند که آینده‌ای در این تیم ندارد. بگوویچ بی‌انگیزه در آخرین حضورش روی نیمکت گل‌گهر بهترین گزینه ممکن است برای آنکه نخستین مربی بازنده مقابل استراماچونی لقب بگیرد. تازه استقلال میزبان بازی هم هست. البته تماشاگران این تیم محروم‌اند اما ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی هم برای استقلال مناسب‌تر از ورزشگاه سیرجان است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید