• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82498
+
-

تهدید زیستگاه‌های ایران در تغییرات اقلیمی

«تأثیرات تغییر اقلیم به‌شدت می‌تواند وضعیت حفاظتی بسیاری از گونه‌ها و زیستگاه‌ها را با مشکل روبه‌رو کند و متأسفانه این موضوع خیلی مورد توجه قرار نگرفته است.»
اصغر مبارکی، کارشناس محیط‌زیست و معاون علمی کنوانسیون سایتیس با اعلام این مطلب به مهر، گفت: در 2هفته اخیر فعالیت‌های زیادی در سطح جهان برای موضوع طرح اقلیم مطرح شده و در نشست اخیر سازمان ملل هم قبل از نشست مجمع عمومی، سازمان ملل نشستی در مورد طرح اقلیم داشت و گزارش خود را منتشر کرد.
مبارکی با انتقاد از انتشار نیافتن گزارش تغییرات اقلیم سازمان ملل از سوی رسانه‌های ایران گفت: در بحث استفاده و حفاظت از منابع آبی، مسائل مربوط به کشاورزی و استفاده از آب و مدیریت آب را مطرح می‌کنیم اما هیچ کسی اهمیت نمی‌دهد. چون اگر قرار بود اتفاقی بیفتد در سیستان و بلوچستان کسی جالیز و هندوانه نمی‌کاشت و دغدغه‌های مطرح شده تأثیر چندانی ندارد.
این کارشناس محیط‌زیست تأکید کرد: آنچه در حوزه محیط‌زیست و مسائل آبی مطرح می‌شود محدود به گلایه‌گذاری و هشدارهایی در سطح گفتار و تریبون‌ها شده است. وی هشدار داد: وضعیت تغییر اقلیم به شکلی است که ممکن است در آینده داشته‌های آبی و منابع آبی را نداشته باشیم و حتی با کمبود بارش مواجه شویم. این کارشناس محیط‌زیست هشدار داد: تغییر اقلیم به‌عنوان یک تهدید بزرگ برای ما در سال‌های آتی مطرح است. او افزود: فعالیت‌های کشاورزی سهم قابل توجهی در تولید گازهای گلخانه‌ای دارد اما متأسفانه نگاه درست به این موضوع نداریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید