• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82482
+
-

یاغی در بن‌بست

یاغی در بن‌بست

«پایان رؤیای المپیک ۲۰۲۰ برای کیانوش رستمی و سعید علی‌حسینی»؛ دیروز تیتر چند خبرگزاری همین جمله یا چیزی نزدیک به این بود اما ته همه تیترها یک علامت سؤال دیده می‌شد.
آیا واقعا این دو چهره سرشناس دیگر شانسی برای حضور در المپیک توکیو ندارند؟ 
در خبری که خبرگزاری‌ها منتشر کردند توضیح داده شد که رستمی و علی‌حسینی نمی‌توانند در تورنمنت‌هایی که قرار است به‌زودی در سوئیس و ایتالیا برگزار شود شرکت کنند. دلیلش هم آنگونه که در خبرها آمده، اقدام دیرهنگام آنها برای ثبت‌نام در این مسابقات بوده است.
کیانوش رستمی، یکی از 2 قهرمان طلایی وزنه‌برداری ایران در المپیک ریو، سال‌هاست با مدیران فدراسیون رابطه تیره‌ای دارد و از حضور در اردوهای تیم ملی خودداری می‌کند. ناکامی‌اش در مسابقه‌های جهانی پاتایا، فرصتی به منتقدانش داد تا بی‌نظمی‌هایش را به رخ بکشند. به‌نظر می‌رسد او حالا تنهاتر از همیشه شده است.
سعید علی‌حسینی را بسیاری با رقابتش با حسین رضازاده به یاد می‌آورند و معتقدند او قربانی همین رقابت شد و بعد از 8سال محرومیت به‌خاطر دوپینگ، در بازگشت، یکی از رقبای اصلی بهداد سلیمی شد. در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم که سال گذشته برگزار شد، نقره گرفت، با این حال برخی از نزدیکان به فدراسیون وزنه‌برداری معتقدند این روزها آماده نیست و شانس زیادی برای حضور در المپیک ندارد.
منتقدان فدراسیون اما می‌گویند اراده‌ای برای حمایت از این دو وزنه‌بردار در رفتار مدیران وزنه‌برداری دیده نمی‌شود. به اعتقاد آنها فدراسیون ترجیح می‌دهد دو سهمیه‌اش در المپیک را به قهرمانانی بدهد که سرسازگاری دارند. یکی از این دو سهمیه می‌تواند به سهراب مرادی برسد. مرادی که مثل رستمی در المپیک ریو طلا گرفته، بعد از عمل جراحی کتف، دوران نقاهتش را می‌گذراند. تسنیم به نقل از باقری، نایب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، نوشت:«سهراب مرادی از ابتدای هفته آینده تمرین وزنه را آغاز خواهد کرد. او این روزها تمرین اسکات پا و بدنسازی را انجام داده و از هفته آینده حرکت شانه و تمرین وزنه را آغاز می‌کند و این امیدواری وجود دارد که تا زمان آغاز بازی‌های المپیک به رکوردهای مورد نظرش برسد.»
فدراسیون وزنه‌برداری دیروز در اطلاعیه‌ای تلویحا اتهام بی‌تفاوتی‌اش نسبت به سرنوشت کیانوش رستمی را رد کرد. در این اطلاعیه آمده است:« با توجه به عدم‌ثبت امتیاز برای رستمی در مسابقات جهانی 2019در تایلند، وی در دو رقابت 6‌ماه دوم برای حضور در المپیک حضور یافته و مشکلی در ادامه نخواهد داشت. نکته قابل توجه این است که با توجه به نتیجه رقم خورده، این قهرمان کشور دچار عقب ماندگی امتیازی جدی و زیادی با رقبایش شده است. این موضوع به‌معنای حذف از گردونه انتخابی المپیک 2020نیست، اما مسیر را برای رستمی دشوار و پرچالش ساخته است. فدراسیون وزنه‌برداری حمایت و پشتیبانی از تمامی قهرمانان و افتخارآفرینان، ازجمله کیانوش رستمی را وظیفه خود دانسته و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهد کرد.»
براساس مقررات، در پایان امسال 2 وزنه‌بردار از هر کشور که در رنکینگ، امتیاز بیشتری دارند، به المپیک خواهند رفت. هم‌اکنون وزنه‌بردارانی مانند علی داوودی، محسن بیرانوند و علی هاشمی شانس بیشتری از دیگران دارند. با توجه به عدم‌امکان حضور رستمی و علی‌حسینی در مسابقه‌های ایتالیا و سوئیس، آنها تنها در شرایطی ممکن است به المپیک برسند که 3نفر یادشده در این دو تورنمنت هیچ امتیازی نگیرند و اوت شوند. کارشناسان می‌گویند این احتمال صفر نیست اما به صفر بسیار نزدیک است.

این خبر را به اشتراک بگذارید