• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 10 مهر 1398
کد مطلب : 82454
+
-

انتظار فضایی دوست

انتظار فضایی دوست

انتظار کشیدن همیشه سخت است؛ مخصوصا اگر فاصله زیاد باشد و مسیر رسیدن دوست پر خطر و طاقت‌فرسا. هر چند دیگر این روزها اعزام فضانوردها به ایستگاه فضایی ریسک کمتری دارد، اما به هر حال هر لحظه سفری فضایی پر از احتمالات پرخطر به‌حساب می‌آید. شاید به همین‌خاطر بود که کریستینا هاموک کوخ، فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی در انتظار دوستش جسیکا میر چشم به پنجره دوخته بود و این عکس خارق‌العاده فضایی را از مسیر او ثبت کرد.  در این تصویر که این زن فضانورد در توییتر خود منتشر کرده دود و غبار حاصل از بلند شدن راکت (مرحله اول) و همچنین دود جزئی حاصل از راکت مرحله دوم که حامل 3 فضانورد جدید ایستگاه‌ فضایی بود، دیده می‌شود.  موتور مرحله دوم این فضاپیما یا به قول مشهور استیج ۲ را به خوبی می‌توان به شکل نقطه روشن در بالای تصویر دید. فضاپیما هم داخل حلقه‌ای از بخار قرار دارد که در واقع توسط موتور مرحله دوم شکل گرفته است. ارتفاع عمومی مدار چرخش ایستگاه فضایی ۳۴۰٫۵ کیلومتر از زمین است. 
با این فضاپیمای سایوز که از پایگاه بایکونور قزاقستان پرتاب شد، 3 عضو تازه یعنی جسیکا میر از ناسا، اولگ شکریپوچکا از روسیه و هزاع المنصوری از آژانس فضایی امارات به‌عنوان نخستین فضانورد این کشور به ایستگاه فضایی رسیدند. هم‌اکنون به‌صورت موقت تعداد فضانوردان در ایستگاه ۹ نفر است که از سال ۲۰۱۵ تاکنون بی‌سابقه به‌حساب می‌آید. قرار است به‌زودی فضانوردهایی که دوره اقامت‌شان تمام‌شده است به زمین بازگردند تا ۶ نفر در ایستگاه باقی بمانند.

جزئیات یک پرتاب
در این تصویر دود و غبار حاصل از بلند شدن راکت (مرحله اول) و همچنین دود جزئی حاصل از راکت مرحله دوم که حامل 3 فضانورد جدید ایستگاه‌ فضایی بود، دیده می‌شود

این خبر را به اشتراک بگذارید